تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۶۸۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایان ساخت گنبدحرم مطهر امام حسن عسکری(ع)
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی گفت: گنبد امام حسن عسکری(ع) که بزرگ‌ترین گنبد تذهیب شده با آب طلا و 25 هزار خشت مطلا است، تا یک ماه دیگر ساخته می‎شود.
 
جعفر دهنوی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله اشرفی شاهرودی در بیت معظم له، اظهار کرد: از 28 شهرستان استان خراسان که ستاد بازسازی در آنها فعال است، وجوهات و نذورات جمع‌آوری می‌کنیم.
 
وی افزود: هر نذری را برابر با نیت واقف به ثبت می‌رسانیم و در بازسازی عتبات عالیات مورد استفاده قرار می‌دهیم.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: خراسان‌رضوی در سال 91 بالغ بر یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان وجوهات نقدی و غیرنقدی را تقدیم عتبات عالیات کرده است.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد عنوان کرد: بیمارستان امام زین العابدین(ع) در کربلای معلا در حال احداث است.
 
دهنوی در ادامه گفت: ارتقای گنبد امام حسین(ع) به طول هشت متر در دستور کار ستاد قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه صحن حضرت زینب(س) در کربلا ساخته می‌شود عنوان کرد: خیمه گاه، تل زینبیه و قسمت‌های دیگری از اطراف حرم امام حسین(ع) در این صحن قرار می‎گیرد.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بزرگترین صحن که صحن رضوی نام دارد در کاظمین ساخته می‎شود.
 
وی یادآور شد: ستاد بازسازی خراسان‌رضوی در کاظمین پروژه‌های خاصی را دنبال می‌کند که ایوان‌های باب القبله و باب القریش و سنگفرش کف و بدنه حرم جزء آنهاست.
 
دهنوی خاطرنشان کرد:سنگ‌های دور ضریح حضرت موسی بن جعفر(ع) نیز تعویض می‌شود.
 
وی با بیان اینکه برخی اعضای ستاد بازسازی هیچ گونه حقوقی دریافت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: حمایت آیات عظام و سربازان خاص امام زمان(عج) پشتیبان و مشوق این حرکت خودجوش و خدایی است.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اذعان داشت: ضریح امام حسن عسکری(ع) تا شهریور ماه آینده در قم آماده تحویل است.
 
دهنوی در پایان اعلام کرد: از مردم ولایت مدار تقاضا داریم در مورد صحن حضرت زهرا(س) در حرم امام علی(ع) به یاری ستاد بازسازی بشتابند و وجوهات خود را به دفاتر ستاد در مشهد و شهرستان‌ها بدهند کنند.
:
:
:
آخرین اخبار