تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۶۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار مرگ و میر ایرانیان در پی مصرف موادمخدر
سازمان پزشکی قانونی اعلام‌کرد: ۳۰۵۶ تن بر اثر مصرف موادمخدر در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۸۵۷ تن مرد و ۱۹۹ نفر زن بودند.

سازمان پزشکی قانونی کشور در گزارشی اعلام کرد: آمار مرگ ناشی از مصرف موادمخدر در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن (۹۰) با کاهش ۱۴.۹ درصدی مواجه بوده‌، به گونه‌ای که تعداد فوتی موادمخدر در سال ۹۰، ۱۳۹۰، (۳۳۹۴ مرد و ۱۹۹ زن) گزارش شده بود.

همچنین روند نزولی مرگ ناشی از مصرف موادمخدر که از سال ۱۳۸۶ در کشور آغاز شد، در سال گذشته نیز ادامه یافت به نحوی که سال گذشته شاهد کاهش قابل توجه این آمار بودیم و میزان کاهش مرگ ناشی از مصرف موادمخدر در سال ۱۳۹۰ در مقایسه با سال ۱۳۸۹ برابر با ۱.۷ درصد بود که این سیر نزولی در سال گذشته به عدد ۱۴.۹ درصد رسید.

در سال گذشته بیشترین آمار مرگ ناشی از مصرف موادمخدر به ترتیب در استان‌های تهران با ۸۲۰ تن (۷۶۹ مرد و ۵۱ زن)، اصفهان با ۲۲۴ تن (۲۱۰ مرد و ۱۴ زن)، فارس با ۱۸۵ تن (۱۷۸ مرد و هفت زن) و خراسان‌رضوی با ۱۸۵ تن (۱۵۸ مرد و ۲۷ زن) ثبت شد.

همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با دو فوتی، بوشهر و آذربایجان‌غربی هر کدام با ۱۵ فوتی و خراسان‌جنوبی با ۱۶ فوتی کمترین مرگ ناشی از موادمخدر را در سال گذشته داشتند.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار