تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۶۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روند بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراها در خوزستان
دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامي شهر و روستا در استان خوزستان گفت: با توجه به اينكه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در حال انجام است، دستگاه‌ها موظف هستند اگر در مورد داوطلبی موردي دارند، طی استعلام‌ها ارايه کنند.

محمد خانچي  اظهاركرد: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهاي شهر و روستا از یکم اردیبهشت‌ماه آغاز شد و هم‌اكنون در حال انجام است.
وي با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص دقت لازم در تائید صلاحیت کاندیداها، ادامه‌داد: رهبر معظم انقلاب اسلامي تائید و امضای صلاحیت کاندیدا را حفظ نظام دانستند و تکلیف ماست به عنوان هیات نظارت انتخابات شوراها تمام توان خود را در این خصوص به‌کار بگیریم.
دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامي شهر و روستا در استان خوزستان بيان كرد: هیات‌های نظارت شهرستان‌ها ضمن بررسی دقیق صلاحیت‌ها دقت لازم را برای حفظ شأن کاندیدای شوراها داشته باشند.
خانچی گفت: پس از اعلام نظرات هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها موظف‌اند طی مدت هفت روز پس انجام بررسی‌ها نظر نهايي خود را به هیات‌های اجرایی اعلام کنند.
وی افزود: فرماندار هر شهرستان و حوزه انتخابیه که رئیس هیات اجرایی آن حوزه به‌شمار می‌آید، نتایج بررسی‌های هیات نظارت را به داوطلبان ابلاغ می‌کند.
دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامي شهر و روستا استان خوزستان در مورد ساز و کار بررسی اعتراض داوطلبان تشریح کرد: اگر داوطلبی به بررسی صلاحیت‌ها اعتراض داشت، اعتراض خود را بايد به هیات‌های نظارت اعلام ‌کند. معترضانی که صلاحیت آن‌ها برای شوراهای روستاها توسط هیات نظارت و اجرایی بخش‌ها رد شده باشد، می‌توانند به هیات نظارت شهرستان‌ها و معترضانی که برای انتخابات شورای شهرها تایید نشده باشند نیز می‌توانند اعتراض خود را به هیات نظارت استان اعلام ‌کنند. هیات نظارت استان و شهرستان‌ها هفت روز برای بررسی و اعلام نظر فرصت دارند.
خانچی اظهاركرد: بعد از اعلام تجدیدنظر که نظر قطعی و نهايي است، هیات‌های اجرایی اسامی کاندیداهای تایید شده را به صورت رسمی در روزنامه‌‌های کثیرالانتشار اعلام می‌کنند.
وي در خصوص اينكه آيا دیپلم‌های افتخاری که دارای ارزش استخدامی هستند به عنوان مدرک تحصیلی برای داوطبان انتخابات معتبر است يا خير؟ خاطرنشان كرد: برابر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبني بر موضوع ایجاد تسهیلات آموزشی برای آزادگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا، به افراد مشروحه زیر، دیپلم افتخاری اعطا می‌شود: آزادگان و جانبازان 25درصد به بالا با حداقل 40 سال سن (تبصره: جانبازان 50 درصد به بالا از شرط سن معاف هستند). این تسهیلات برای آن دسته از مشمولین که مستخدم بوده، می‌تواند در احکام حقوقی آنان مؤثر باشد. دیپلم افتخار، دارای ارزش استخدامی بوده و در احکام کارگزینی درج می‌شود و جانبازان و آزادگانی که همواره از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند، علاوه‌بر بهره‌مندی از مدرک دیپلم‌افتخار می‌توانند از یک مقطع تحصیلی بالاتر نیز برخوردار شوند؛ به این ترتیب ديپلم‌هاي افتخاري كه داراي ارزش استخدامي هستند جهت داوطلبان انتخابات لحاظ مي‌شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار