تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۷۰۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هر آنچه در برنامه نود گذشت؛
ترافیک اعتراف‌ها در دادگاه «90»
در تازه‌ترین قسمت برنامه «90» بازیکنان و مربیان بسیاری از اتفاقات ناپاک لیگ دسته یک فوتبال پرده برداشتند.
برنامه نود دوشنبه شب نهم اردیبهشت ماه 1392 از ساعت 22:52 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. مصاحبه علی پروین که در چند بخش برای مخاطبان برنامه 90 پخش شد یکی از مهمترین بخش های برنامه شب گذشته بود.

سوال مسابقه پیام کوتاه برنامه در خصوص مسابقه نهایی جام حذفی بود:



در ابتدای برنامه مسابقه های نمایندگان فوتبال کشورمان در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا پخش شد و بعد از آن بخشهایی از نشست کی روش با اصحاب رسانه پخش شد.

بلایی که میتینگ دولت سر استادیوم آزادی آورد !

عادل فردوسی پور پس از پخش بازی استقلال برابر الریان، از وضعیت نا مطلوب چمن استادیوم آزادی انتقاد کرد و این استادیوم را تنها ورزشگاه استاندارد کشور دانست. مجری برنامه نود هیچ اشاره ای به دلیل تخریب چمن استادیوم نکرد، اما به صورت کنایه آمیز، از کسانی که این بلا را سر چمن ورزشگاه آوردند خواست تا مراقب تنها استادیوم استاندارد کشور باشند.  
در ادامه مصاحبه ای از بازیکنان استقلال بعد از بازی مقابل الریان به نمایش گذاشته شد که در آن نکونام، عمران زاده و بیک زاده از وضعیت چمن انتقاد کردند. 

محور اصلی این برنامه به بحث تبانی در مسابقات لیگ دسته اول و البته دسته دوم اختصاص داشت و محمود زاده مسئول مسابقات لیگ دسته دو توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

در ابتدای برنامه بهمن فروتن و افشین پیروانی در خصوص خرید و فروش امتیاز به خصوص در 10 هفته پایانی لیگ دسته اول صحبت هایی را مطرح کرده و حتی بحث دوپینگ بازیکنان توسط پیروانی مطرح شد.

مرتضی کریمی کمک داور سابق فوتبال کشورمان در بخشی از این برنامه در خصوص ناپاکی اظهار داشت: متاسفانه هفته گذشته کسانی بحث تبانی را مطرح کردند که خودشان پاک نبودند. در یکی از مسابقات در بندرعباس به تورج حق وردی و من و یک کمک داور دیگر پیشنهاد گوشی موبایل دادند و در قبالش می خواستند شهرداری برنده شود اما سوال من این است مگر آن سالی که لای کتاب حافظ به البرز حاجی پور سکه دادند و او قبول نکرد کسی این موضوع را دنبال کرد؟ متاسفانه آقای آیت اللهی که رئیس هیئت فوتبال فارس است به این مسئله ورود نکرد و عسگری هم به خاطر اختلاف با عنایت پیگیر این مسئله نشد.

دبیر کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال از محرومیت شش مربی و سرپرست در پی محرز شدن تخلفاتشان طی روزهای آینده خبر داد.به گزارش مشرق، حجت الاسلام علیپور در خصوص رسیدگی به پرونده تخلفات در لیگ یک باشگاهی کشور ضمن بیان مطلب فوق گفت: از مجموع 128 پرونده‌ای که به مراجع قضایی ارجاع دادیم، به 78 پرونده رسیدگی کامل شده و مابقی پرونده‌ها نیز در حال پیگری است که در آینده نزدیک نتایج آن اعلام می‌شود.وی در خصوص اینکه آیا رد و بدل شدن سکه در بین بازیکنان و مربیان را مورد تایید قرار می‌دهد؟، افزود: فوتبال ورزش پاکی است و باید انسان‌های شایسته در آن حضور داشته باشند. ما وعده دادیم این مسایل را به دقت پیگیری کنیم. بازیکن‌هایی هم آمدند و اقرار کردند و اسناد آن نیز موجود است. بهرحال این پرونده اقدام نامشروع و اقدام به تبانی است که در خصوص چهار باشگاه گشوده شده و در حال بررسی مسایل مربوط به این باشگاه‌ها بوده ایم.دبیر کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای ادامه داد: کادر فنی و سرپرستی باشگاه شهرداری تبریز را تعلیق کردیم که قطعا محروم می‌شوند. البته باشگاه شهرداری هم به برخی باشگاه‌های دیگر اعتراض داشت که به آنها رسیدگی می‌کنیم.علیپور همچنین تاکید کرد: به طور قطع شش مربی و سرپرست محروم می‌شوند که پرونده آنها را با پنج محور در اختیار کمیته انضباطی قرار دادیم تا رای صادر شود. در خصوص دو محور دیگر هم منتظر نظرات مراجع قضایی بودیم که روز سه‌شنبه آنها را در اختیار کمیته انضباطی قرار می‌دهیم.وی در خصوص اهدای سکه به بازیکنان در لیگ یک خاطرنشان کرد: نه تنها در این باره که در خیلی موارد دیگر هم اقرار وجود دارد. برخی دوستان مثل زعفرانی، علی سامره و نمازی آمدند و مستنداتی را در اختیارمان قرار دادند که دست آنها را می‌بوسیم و برخی بازیکنان دیگر که خواستند بیایند ولی ظاهرا ترسیدند.دبیر کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای همچنین گفت: ما از آنها به طور کامل حمایت می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که بدون هیچگونه ترسی این کار را صورت دهند زیرا فدراسیون فوتبال کاملا آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد. این را هم بگویم که کسانی که کتمان حقیقت کرده یا دیگران را تهدید کنند، دست کم دو سال دیگر بر محرومیت آنها اضافه می‌شود.فراز کمالوند در قسمت پایانی  برنامه روي خط آمد و مباحثي را مطرح کرد. وي گفت: اين موضوعي که از ابتداي برنامه مطرح شده تباني نيست و نوعي ارتباط نامشروع است. ضمن آنکه آنجا که بايد حرف بزنم توضيحات لازم را خواهم داد.فردوسي پور از کمالوند خواست تا در خصوص مصاحبه اي که انجام داده و چک صادر شده بانک صادرات توضيح دهد که کمالوند گفت: مگر آنجا دادگاه است که اين مسائل را براي مردم توضيح دهم. چرا کسي نمي گويد که در بازي با يادآوران شلمچه به شيث رضايي گفتم پنالتي را به بيرون بزند. در مورد بحث سکه هم بايد بگوييد که بين چه کسي رد و بدل شده و آيا تاثيري در نتيجه دارد که مجري برنامه سرمربي يونتوس را مثال زد و اعلام کرد کوچکترين خطايي موجب تخلف در قانون است.در پايان مديرعامل يکي از باشگاه ها مدعي شد سال گذشته با کيف سامسونت پر از پول پشت در منزلش به او پيشنهاد دادند و اين پيشنهاد از طرف استقلال خوزستان بود و آنها مي خواستند نتيجه بازي به نفعشان باشد. پرسش نظرسنجی 90 این بود که چه تیمی قهرمان جام حذفی می شود 1ـ پرسپوليس، 2 ـ سپاهان، که ‌نزدیک 70 درصد به پرسپوليس، نو ‌باقی به سپاهان رأی دادند.

پخش گزارشی از آلمان و دانیل داوری دروازه بان ایرانی تیم آینتراخت برانشوایگ بخش دیگری از برنامه نود بود.



دانیل داوری در خصوص وضعیت خود در تیم تازه راه یافته برانشوایگ به بوندس لیگای یک آلمان صحبت هایی را انجام داده که در زیر می خوانید:

* می توانی فارسی صحبت کنی؟

متاسفانه هنوز نه اما در حال سعی هستم که یاد بگیرم. این دفعه هم که در جمع بازیکنان بودم خیلی چیزهای ایرانی یاد گرفتم.

 * تا به حال به ایران آمده ای؟

زمانی که بچه بودم به ایران آمدم.

*تجربه حضورت در تیم ملی چطور بود؟

خیلی خوب بود. همکاران و دوستان جدیدی پیدا کردم.

* تا به حال با ایرانی ها در ارتباط بوده ای؟

بله چند دوست ایرانی دارم و با اشکان دژاگه هم در ارتباط بودم.

* غذای ایرانی هم دوست داری؟

بله من قورمه سبزی خیلی دوست دارم! کلا غذاهای ایرانی خوشمزه هستند.

* خودت را ایرانی می دانی یا آلمانی؟

سوال سختی است. من در آلمان بزرگ شدم اما پدرم ایرانی است ولی در کل خودم را چند فرهنگی می دانم. حتی یک سال پیش به کلاس رفتم تا فارسی یاد بگیرم و البته کار راحتی هم نیست. برای یادگیری زبان باید بتوانی در شرایط صحبت هم باشی.

*حضور درکویت همراه تیم ملی چطور بود؟

خیلی خوب بود. اول اضطراب داشتم چون در یک کشور بیگانه به تیم ملی رفته بودم. البته برایم مهیج هم بود. فوتبال آن هم برایم جدید بود. خودم را با شرایط وفق دادم و آنها هم من را خوب پذیرفتند و طوری شد که در آخر اردو نمی خواستم به خانه بازگردم.

*با بازیکنان تیم ملی چطور ارتباط برقرار کردی؟

با زبان انگلیسی و بعد که دژاگه اضافه شد کمی از صحبت ها را برایم به آلمانی ترجمه می کرد. من فکر می کردم ارتباط گرفتن با زبان انگلیسی سخت است اما برخی از بازیکنان تیم ملی می توانستند صحبت کنند. ترس خودم هم ریخت.

*در بازی های بوندس لیگای دو بعد از اینکه در بازی با هرتابرلین شکست خوردید در بازی بعدی مربی تصمیم گرفت که تو روی نیمکت باشی. چرا؟

این را باید از مربی بپرسید. من نمی توانم در این مورد حرف بزنم. مربی به من گفت که پتکویچ حقش است که بازی کند چون در تمرینات خوب است و من هم معتقد بودم که خواسته به حقی دارد. هر کسی حق دارد که بازی کند و من هم در خدمت تیم هستم و بدخلقی نمی کنم. در طول این فصل 28 بازی انجام دادم و فصل فوق العاده ای بوده است اما کوتاه نمی آیم و برای بازی های بعدی تلاش می کنم.

*آیا به خاطر سفر به کویت در تیم باشگاهی دچار افت شدی؟

نه این طور نیست. اتفاقا برعکس من با اعتماد به نفس بالایی به آلمان بازگشتم. چون این حضور تایید دوباره عملکرد بود و این سفر انرژی زیادی به من داد.

* در روزنامه ها گفته می شود برای فصل بعدی تیم به دنبال دروازه بان جدید است.

من نمی دانم روزنامه ها چه می نویسند چون نمی خوانم. اما این حق باشگاه است که با هر بازیکنی خواست صحبت کند. فوتبال همین است. اهل اعتراض کردن نیستم وکار خودم را انجام می دهم.

*فکر می کنی ایران به جام جهانی صعود می کند؟

ما 3 بازی دیگر در پیش داریم و همه می دانیم که تحت فشار هستیم. باد بازی اول را حتما ببریم. اما شانس خوبی برای جام جهانی داریم.

*سال 2013 به نظر می رسد برای تو سال خوبی است. هم صعود به بوندس لیگای یک و هم جام جهانی.

نمی شود فوتبال را پیش بینی کرد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا موفق شویم.


  فردوسی پور و همکارانش در طول این برنامه بیش از 30 تماس تلفنی با بازیکنان مختلف، مربیان و سرپرستان برقرار کرده و در این خصوص سوال هایی را می پرسیدند.

صحبت های باقر زعفرانی و نادر باقری یکی از دستیاران کمالوند از اتفاقات جالب برنامه بود.

غلامرضا بهروان در این خصوص گفت: بعضی حرف ها را باید به موقع زد. اتفاقاتی رخ داده است و من حتی به کرمانشاه رفتم و با چند بازیکن صحبت کردم و گزارشم را به کمیته انضباطی دادم. اولین اخبار تبانی به دست من می رسد که من بلافاصله پیگیر می شوم.

وی در خصوص اینکه آیا اتفاقاتی در لیگ دسته اول رخ داده است یا خیر گفت: دیگر واضح تر از این بگویم. حتما رخ داده است.

در ادامه برنامه محمودزاده از تعلیق مسابقه پلی آف لیگ دسته دو خبر داد و گفت: به خاطر شبهه در یکی از مسابقات پلی آف لیگ دو معلق شده است.



حجت الاسلام علیپور: شش مربی و سرپرست محروم می‌شوند/ محرومیت 2 ساله برای تهدید کنندگان

















دفاعیه جالب کمالوند






ترافیک آنهایی که می‌خواستند در این برنامه پرده از ناپاکی‌ها بردارند، در اواخر برنامه زیاد شد. مربی و بازیکنان دیگری هم برای فاش کردن اسرار تبانی یا اعاده حیثیت از خود روی خط برنامه آمده و صحبت کردند.

تنها بازی هفته‌ سی‌وسوم لیگ برتر نیز در پایان برنامه پخش شد. همچنین محمد احمدزاده، سرمربی ملوان در پایان بازی‌اش با پرسپولیس انتقادات بسیار تندی را از مدیرعامل و مالک باشگاه مطرح کرد. او در مصاحبه‌اش با دوربین «90» می‌گفت، هدف مالکان از تیمداری مشخص نیست و در کارهای فنی هم دخالت می‌کنند.

پرسش و پاسخ نظرسنجی 90


برچسب ها: برنامه 90 ، 9اردیبهشت
:
:
:
آخرین اخبار