تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۷۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرونده‌ 16 فدراسیون روی میز وزارت ورزش!
پرونده‌ تغییر و تحول در راس 16 فدراسیون ورزشی روی میز مدیران وزارت ورزش و جوانان باز است.

 چندی است که بحث تغییر و تحول در راس فدراسیون‌های ورزشی به موضوع مهمی تبدیل شده است. اگر چه گاهی پرداختن به این جابجایی‌ها مسکوت می‌ماند، اما آنچه که اهمیت دارد اهتمام وزارت ورزش و جوانان برای انجام تغییرات جدید است.

در حال حاضر 14 فدراسیون ورزشی توسط سرپرست اداره می‌شوند و منتظر برگزاری مجمع انتخاباتی هستند. البته تا چند روز قبل فدراسیون عشایری، بومی و محلی نیز در این زمره قرار داشت که با برگزاری انتخابات این فدراسیون، جعفری به عنوان رییس جدید فعالیت قانونی چهار ساله اش را آغاز کرد.

همچنین، فدراسیون قایقرانی که با ریاست محمد شروین اسبقیان به فعالیتش ادامه می‌داد، با کناره‌گیری او و انتخاب خسرو ابراهیمی، در جمع فدراسیون‌های بدون رییس قرار گرفت. ابراهیمی شش ماه فرصت دارد تا شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کند.
 از طرفی در میان این 14 فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان اخیرا ثبت‌نام از کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون‌های اسکیت و موتورسواری را انجام داده و نام نویسی از نامزدهای شنا هم در حال انجام است که با این حساب، تکلیف این سه فدراسیون به زودی با برگزاری انتخابات روشن خواهد شد.

علاوه بر فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می‌شوند و هنوز وضعیت برگزاری مجامع انتخاباتی آنها معلوم نیست، وزارت ورزش و جوانان رایزنی‌هایی را برای انجام تغییرات جدید در فدراسیون‌هایی که مهلت چهار ساله ریاست شان به پایان نرسیده با گزینه‌های جدید انجام داده است.

در این میان می‌توان به فدراسیون‌های نابینایان و گلف اشاره کرد. گویا توافق نهایی با گزینه‌های جدید هدایت این فدراسیون‌ها صورت گرفته و اکنون منتظر فرا رسیدن زمان مناسب برای اعمال این جابجایی ها هستند.

علاوه بر فدراسیون هایی که رییس دارند، رایزنی‌هایی برای ایجاد تغییر در راس فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند نیز صورت گرفته است.

همچنین چندی پیش اخباری از جابجایی در راس فدراسیون‌های رزمی و کونگ‌فو به گوش رسید که از سوی مسئولان فدراسیون‌های مربوطه رد شد.

 خبرهای رسیده حکایت از این دارد که در آینده‌ای نه چندان دور دوباره شاهد موج جدیدی از تغییرات در راس فدراسیون های ورزشی خواهیم بود. به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان پس از انجام کار کارشناسی و بررسی عملکرد روسای فعلی قصد ایجاد تغییرات را دارد و می‌خواهد پس از رفع تعلیق کامل از فدراسیون‌های قایقرانی، دوچرخه‌سواری، شنا و تیروکمان و البته پس از رسیدن پاسخ IOC به اساسنامه پیشنهادی دست به کار شود.

چندی پیش قمری رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری، اعلام کرد که این رشته رفع تعلیق شده است. فدراسیون شنا نیز بعد از سرپرستی رضوانی مشکلی برای حضور در میادین بین‌المللی ندارد. همچنین رایزنی‌هایی برای رهایی رشته تیروکمان از بند تعلیق صورت گرفته است تا مشکلی بر سر راه تیروکمان وجود نداشته باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار