تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۳۷۰۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاربران/ کرخه را دریابیم / تصاویر

س. علیزاده از کاربران خوزنیوز در یادداشتی برای ما نوشت:

رودخانه کرخه هم مثل کارون دچارآلودگی؛ کم آبی وعدم مدیریت صحیح ازطرف متولیان مربوطه شده است.

این رودخانه زمانی براثر پرآبی، آلوده نمی شد وآلاینده هارا را با خودبه دریا و هورعظیم می برد. اما ازموقعی که سدکرخه زده شد سطح آب پایین آمده ومخصوصا موقع گذشتن از شهرهای در طول مسیرخود بیش از پیش آلودگیها روی آن اثر گذاشته اند به طوری که کیفیت آب آشامیدنی وسالم آن نگران کننده شده است.به صورتی که حتی بو وطعم خاصی می دهدوشک برانگیز شده است.بانگاهی به تصاویرگرفته شده مربوط به تابستان امسال از کنارساحل آن در شهر سوسنگرد با وضعیت اسفباری مواجه می شویم. ورود فا ضلاب ها وزباله های فراوانی که درکنار آب انباشته شده اند واکثر آنها از عوامل اصلی انواع بیماریهای مختلف وناشناخته ازجمله سرطان را در پی خواهند داشت.

همه متولیان شهری ازجمله شهرداری، فرمانداری، محیط زیست، اداره بهداشت وآموزش وپرورش، نیروی انتظامی وازهمه مهم تر خود مردم دراین زمینه مسئول اند. بایدمردم را آموزش داد وخطرات آلوده شدن آب رابه آنها گوشزد نمود. سطل های زباله گذاشته شوند .لااقل یک روز را به عنوان روز پاکسازی محیط زیست رودخانه درنظرگرفته شودومردم را بسیج نموده ومشارکت داده شوند.

نیروهای بسیجی دراین زمینه می توانند پیشقدم باشند. تابلوهای انذاردرکنار ساحل جهت نریختن زباله درکنار آب نصب شوند ونماینده مجلس و امام جمعه وجماعت مساجد مردم را دراین زمینه ارشاد نمایند .باهم این تصاویر تاسف برانگیزرا ببینیم.

رودخانه کرخه

رودخانه کرخه

رودخانه کرخه
:
:
:
آخرین اخبار