تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۳۷۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکات مثبت و منفی دولت از نگاه سروری
پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و رییس ائتلاف خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با اشاره به اینکه از نکات مثبت دولت احمدی نژاد احیای گفتمان انقلاب و امام بود، گفت که در دولت نهم فضای ساختار‌شکنانه و براندازانه گفتمان سازش به گفتمان مقاومت تبدیل شد.

رییس ائتلاف خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت افزود: در دولت نهم شاهد گردش نیروی انسانی و رویش‌های جدید در بسیاری از مسئولیت‌ها بودیم که سامان گرفت.

وی اضافه کرد: سفرهای استانی نیز از نقاط قوت دولت احمدی نژاد بود که ارتباط بین مردم و مسئولین را کاهش داد و فرهنگ ارتباط مردم و مسئولین را احیا کرد.

سروری گفت: نکته بعدی ساده‌زیستی دولت نهم و دهم بود، به علاوه اینکه در ابتدای دولت نهم شاهد دیپلماسی فعال نسبت به مواضع هسته‌ای و ایجاد فضای جاذبه برای انقلاب اسلامی در بین کشورهای جهان بودیم.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تلاش جهت کاهش فاصله طبقاتی را از دیگر نقاط قوت دولت دانست که یکی از مهمترین آنها مسکن بود که اقدام جهادی بزرگی صورت گرفت و حذف تقریبی قیمت زمین از مسکن یک موج جدید از ساخت و ساز را در کشور به وجود آورد و امید بزرگی را در بین اقشار کم‌درآمد به وجود آورد.

وی افزود: بحث هماهنگی‌هایی که ابتدا با مجلس در رابطه با سهمیه‌بندی سوخت صورت گرفت و شجاعت در اجرایی کردن هدفمندی یارانه‌ها نیز از نکات مثبت دولت احمدی نژاد است.

سروری خاطر نشان کرد: شجاعت در بیان مواضع انقلاب در کنفرانس های بین‌المللی از ویژگی‌های مثبتی است که دولت احمدی نژاد وجود داشت.

رییس ائتلاف خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در ادامه با بیان نکات منفی دولت احمدی نژاد گفت: ما شاهد یک برگردان عجیبی بین دولت نهم و دهم بودیم. هرچند در دولت نهم نیز انتقادهای جدی‌ وجود داشت ولی با شروع کار دولت دهم یک دگرگونی عجیب نسبت به گفتمان دولت نهم به وجود آمد، مثلا آن دیپلماسی تهاجمی در بحث هسته‌ای در سیاست خارجی به دیپلماسی منفعل و کاملا با رویکرد خط سازش شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد:یکی از مواضع دیگر سیاسی که مشاهده می‌کنیم تغییر رویکرد دولت نسبت به کشورهای اسلامی و بیداری اسلامی می‌باشد که با دیدگاه نظام اسلامی و گفتمان دولت نهم تطابق ندارد.

سروری گفت: در سفرهای استانی ناگهان ما مشاهده می‌کنیم که این سفرها از اهدافی که قبلا برای آن ترسیم شده بود به اهداف خاص سیاسی مبدل می‌شود. باز ما شاهد هستیم که عناصری که به نوعی در به وجود آمدن دولت نهم تلاش کردند و از نیروهای بسیار مهم آقای احمدی‌نژاد بودند یکی پس از دیگری برکنار شدند و افرادی در کنار آقای احمدی‌نژاد قرار گرفتند که با گفتمان به وجود آمده در دولت نهم فاصله جدی داشتند و خط مقاومتی که در دولت نهم به وجود آمده بود به خط سازش تبدیل شد.

رئیس ائتلاف خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با اشاره به اینکه مفهومی که ستون فقرات گفتمان دولت نهم را شکل داده بود ناگهان رنگ عوض می‌کرد، گفت: عدالت به عنوان مهمترین فاکتور دولت نهم که توسط آقای احمدی‌نژاد احیا شده بود ناگهان با خط‌قرمز‌هایی مواجه می‌شود و بهتر است بگویم افراد خاصی در دولت خط قرمز‌های آقای احمدی‌نژاد می شوند و از پیگیری پرونده‌های قضایی در حاشیه امنیت قرار می‌گیرند. این می‌تواند نشان دهد که ما الان در یک فضای کاملا متفاوت نسبت به گذشته قرار داریم. هدفمندی یارانه‌ها از یک موضوع اقتصادی به یک موضوع سیاسی انتخاباتی تبدیل می‌شود و هدفمندی یارانه‌ها که قرار بود برای کاهش فاصله طبقاتی و کاهش آلام قشر‌های مستضعف باشد به ایجاد یک موج تورم و فشار بر مردم تبدیل می‌شود و عرصه‌های اقتصادی ناگهان در یک فرآیند رها شده قرار می‌گیرد. و ارز، مسکن، دلار و طلا ناگهان در یک فرآیند غیرقابل باور اقتصاد کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: در بحث سیاست خارجی رئیس‌جمهور رسما در سفر نیویورک بحث مذاکره و رابطه با آمریکا را به عنوان یک آرزو مطرح می‌کند. در تمام حوزه‌هایی که دولت نهم حرفهایی از موضع اصولگرایان برای گفتن داشت می‌بینیم که در دولت دهم رنگ می‌بازد و به نوعی دولت یک توبه عملی از گفتمان، عملکرد و رفتار از خودش ظهور و بروز می‌دهد و دولت از جریان اصولگرایی فاصله میگیرد و این را نیز بیان می‌کند و مواضع اصلاح‌طلبان را در مخالفت با اصولگرایان پیگیری می کند.

سروری افزود: از این نظر می توان دولت احمدی‌نژاد را به دو بخش دولت نهم و دهم تقسیم کرد و متاسفانه این واقعیت تلخ را باید به طور صریح بگوییم که گفتمان دولت دهم کاملا در تقارب و تضاد و مقابله با گفتمان دولت نهم بود.

رئیس ائتلاف خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در پایان خاطر نشان کرد: مردم ما گفتمان دولت نهم را حمایت می‌کردند، گفتمانی که در مفهوم و مصداق ولایت‌پذیر و به دنبال اعمال عدالت، ساده‌زیستی، کاهش فاصله‌های طبقاتی و دنبال رویش نیروهای انقلاب برای پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگ بود و گفتمانی که یک دیپلماسی تهاجمی و منطقی را بر کشور حاکم کرده و غرب و آمریکا را در موضع انفعال قرار داده بود و مردم منطقه و کشورهای اسلامی را همراه گفتمان انقلاب اسلامی کرده بود و بارقه‌های امید را برای مقابله با نظام سلطه و آمریکا در دل مستضعفان جهان ایجاد کرده بود.
:
:
:
آخرین اخبار