تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۳۷۲۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تظاهرات ‌کارگری در جهان/ تصاویر

هزاران نفر از کارگران کم درآمد همزمان با روز جهانی کارگر تظاهرات کردند تا از این طریق درخواست خود را برای دریافت حقوق و مزایا و شرایط کاری بهتر به تصویر بکشند.

هزاران نفر از کارگران کارخانه پوشاک بنگلادش نیز در خیابان های این کشور راهپیمایی کردند و خواستار تدابیر حفاظتی در محیط کار و مجازات مالک ساختمانی شدند که اخیرا در این کشور فرو ریخته است.

این خبر یک هفته بعد از سقوط ساختمانی در بنگلادش گزارش می شود که یادآور این نکته بود که مقررات ایمنی پائین در کشورهای فقیر باعث ایجاد خطر در محیط کار می‌شود.

در ادامه این خبر آمده است که کارگران اندونزی، کلمبیا، فیلیپین، ترکیه و سایر کشورها نیز به راهپیمایی پرداختند و شعار سر می دادند.

بر اساس این خبر، این کارگران از تحت فشار قرار گرفتن توسط مشاغل بزرگ آن هم با توجه به هزینه رو به رشد زندگی شکایت کردند.

هزاران کارگر در اندونزی که چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود، با راهپیمایی خواستار دریافت حقوق بیشتر و پایان انتقال فرصت های شغلی از این کشور به پیمانکاران شدند.

برخی از معترضان با خود بنرهایی حمل می کردند که روی آنها اینطور نوشته شده بود: «مفسدان را به مرگ محکوم و اموال آنها را توقف کنید».

این تظاهرات همچنین در اعتراض به یک طرحی دولتی صورت گرفت که هدف از آن کاهش سوبسیدهای سوخت است.

یکی از معترضان در این باره اعلام کرد که: به نظر می رسد که دولت خیلی احمق باشد. آنها نمی دانند که هر زمانی که درباره افزایش قیمت سوخت صحبت می کنند، این امر باعث افزایش قیمت سایر کالاها نیز می‌شود.

کارگران در فیلیپین نیز امروز راهپیمایی کردند و گزارش ها از تجمع تقریبی 8 هزار نفری کارگران در مانیل خبر می دهند. این کارگران نیز خواستار دریافت حقوق بهتر و فرصت های شغلی دائمی به جای کارهای قراردادی شدند.

علاوه بر این، برخی از کارگران نیز مقابل سفارت آمریکا در فیلیپین تظاهرات کردند و تصویر چوبی را که «بنینو آکوئینو» رئیس جمهوری فیلیپین را نوکر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نشان داده بود را آتش زدند.

این در حالیست که رئیس جمهور فیلیپین روز گذشته (سه شنبه) پیشنهادات طرح شده برای افزایش حقوق و معافیت پاداش کارگران از مالیات را رد کرد.

در هنگ کنگ نیز چندین هزار کارگر امروز همزمان با روز جهانی کارگر تظاهرات کردند و کارگران بندرگاه ها نیز که حدود یک ماه است در اعتصاب کاری به سر می برند، در راهپیمایی امروز حضور داشتند. این کارگران خواستار شرایط کاری بهتر و افزایش دستمزد شدند تا کاهش پرداختی های صورت گرفته به آنها در طول سال های گذشته جبران شود.

در ادامه این خبر آمده است که در سنگاپور نیز 3 هزار کارگر معترض به ناامنی های شغلی تظاهرات کردند و این در حالیست که در سنگاپور تجمعات عمومی بسیار نادر است.

تظاهرات امروز کارگران در ترکیه نیز به ضد و خورد با پلیس انجامید آن هم در شرایطی که معترضان تلاش می کردند تا از موانع پلیس عبور کنند و خود را به میدان تقسیم، مرکز اصلی تجمع امروز در استانبول برسانند.

بر اساس اعلام مقامات مربوطه در تظاهرات امروز ترکیه 20 نفر دستگیر و تعدادی نیز مجروح شدند.

میدان تقسیم ترکیه مرکزی نمادین برای تظاهرات کارگران در ترکیه محسوب می شود اما پلیس این کشور امسال این میدان را به دلیل بازسازی مسدود کرده است.

در ادامه این خبر نوشته شده است که بیش از 10 هزار کارگر تایوانی نیز در اعتراض به طرح دولت کشورشان برای کاهش پرداختی های بازنشستگی به عنوان راهی برای حل مشکلات مالی کشور اعتراض کردند و گفتند که این اقدام نشان دهنده سیاست قدیمی دولت جهت تقویت رشد اقتصادی به بهای از بین رفتن مزایا و به خطر افتادن محیط کاری کارگران است.

در کلمبیا نیز بیش از 5 هزار کارگر پوشاک تظاهرات کردند و خواستار شرایط بهتر کاری و افزایش حقوق از 80 دلار در ماه به 150 دلار شدند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار