تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۳۷۲۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاشیه‌های همایش انتخاباتی حسن روحانی
حضور الهه رضایی مجری ۳۰ سال پیش برنامه کودک و نوجوان تلویزیون و سخنرانی حسن روحانی در تاریکی مطلق به دلیل قطع برق از مهمترین حاشیه‌های جشن روز زن در سالن همایش‌های رایزن نیاوران بود.


جشن میلاد حضرت فاطمه‌ زهرا(س) و روز زن عصر امروز (چهارشنبه) از سوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سالن همایش‌های رایزن مرکز دایرةالمعارف اسلامی در نیاورن برگزار شد.

این مراسم حاشیه‌هایی داشت که بخشی از آنها به شرح ذیل است:

حضور فاطمه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اشرف‌السادات بروجردی از مسئولان وزارت کشور در دولت خاتمی و همچنین علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و سید کاظم موسوی بجنوری دبیرکل جزب ملل اسلامی در دوران انقلاب از نکات جالب توجه برای خبرنگاران بود.

در این مراسم همچنین محمدرضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی و محمود واعظی از مشاوران این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

اجرای مراسم به دلیل نوع آن بر عهده یک زن قرار گرفت و الهه رضایی مجری ۳۰ سال قبل برنامه کودک و نوجوان شبکه اول سیما این برنامه را اجرا کرد.

لحظاتی از آغاز مراسم نگذشته بود که برق سالن به دلیل نا معلومی قطع شد و برنامه با نور اندک برق اضطراری و شمع‌هایی که در محل جایگاه روشن کرده بودند با مداحی حاج محسن بنکدار پیگیری شد.

اجرای موسیقی زورخانه‌ای توسط گروه سهند از جالب‌ترین برنامه‌های این مراسم بود که مورد توجه حضار قرار گرفت؛ گرچه این گروه موسیقی به سبک تبلیغات انتخاباتی اصلاح‌طلبان به اجرای دو سرود «یار دبستانی» و «ای ایران» نیز پرداختند.

تداوم قطعی برق تا زمان سخنرانی روحانی نزدیک بود که منجر به لغو سخنرانی وی و پایان زود هنگام مراسم منتهی شود اما متولیان برنامه از روحانی خواستند که حداقل دقایقی به عنوان تقدیر و تشکر از زنان حاضر در مجلس برای آنان سخن بگوید.

هنگامی که روحانی برای سخنرانی روی سن رفت ناگهان برق اضطراری سالن نیز قطع شد و همین باعث طرح انتقاداتی از سوی این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری شد که قطع برق را تعمدی و اقدام کودکانه برای تعطیلی جشن ولادت بهترین بانوی دو عالم از سوی کسانی که به هویت آنها اشاره‌ای نکرد، دانست.

 روحانی با تقدیر از زنان حاضر در جشن، گفت: زنان ما در طول تاریخ مظلوم بودند و امروز هم جشن آنها مظلومانه برگزار شد درحالی که زنان شجاع و قهرمان ایران نقش اساسی در پیروزی انقلاب و ایجاد نظام اسلامی داشتند.

وی افزود: امروز نیز آنها به پا خواستند تا همه حقوق خود را بدست آورند و در دولت آینده قطعا فرصت زنان و مردان برابر خواهد بود.

هنگامی که وی از «قیمومیت و تعیین و تکلیف برای زنان در انجام مسئولیت‌هایشان»،‌ «تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها و کتب درسی» و لایحه حمایت از خانواده با محوریت ازدواج مجدد مردان انتقاد کرد، با فریاد احسنت و دست زدن‌‌های مکرر مورد تشویق حضار قرار گرفت.

حسن روحانی در خلال سخنانش از امنیت اخلاقی و اجتماعی نیز سخن گفت و با نقد شیوه موجود گفت که ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی با ایجاد دلهره در دل دختران شایسته انقلاب اسلامی و ایران نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، «حمایت اقتصادی از زنان سرپرست خانوار» و بازنگری در فقه اسلامی و بویژه بازنگری در سن بلوغ دختران را امری ضروری دانست.

هنگامی که حسن روحانی در ۵ دقیقه اول سخنانش نسبت به قطع برق سالن بشدت انتقاد کرد، برق سالن به طور کامل وصل شد که این موضوع با صلوات حضار و شعار برخی حاضران در حمایت از «خاتمی» و «روحانی»! مواجه شد.

در پایان این مراسم اعلام شد که در جمع حاضران نام ۱۲۷ تن از زنان حاضر در این مراسم فاطمه و زهرا که به قید قرعه به تعدادی از آنان هدایایی به رسم یادبود اعطا شد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ضرونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
0
چرا این کارهای کودکانه و زشت
:
:
:
آخرین اخبار