تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۷۳۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نرخ زمين بزرگترين معضل انبوه‌‌سازان مسكن
دبير انجمن صنفي انبوه‌سازان مسكن خوزستان گفت: در حال حاضر نرخ زمين در اهواز بسيار بالاست و اين مساله بزرگترين معضل انبوه‌سازان در بخش ساخت و ساز مسكن شهري است.

به گزارش خوزنیوز، فرشيد پورحاجت اظهاركرد:‌ هزينه ساخت هر مترمربع ساختمان در ابتداي سال‌گذشته حدود 600 هزار تومان بود كه اين رقم امسال به متري يك ميليون تومان رسيده و 70 افزايش يافته است.
وي افزود: در هر متر ساختمان هزينه‌هايي براي انجام طراحي، نظارتي، عمليات ساخت و خدمات شهري صرف مي‌شود.
پورحاجت تصريح‌كرد: در حال حاضر نرخ خدمات ساخت و ساز هر مترمربع در پروژه‌هاي مسكن مهر توسط انبوه‌سازان 340 هزار تومان است كه اين رقم در سال گذشته 300 هزار تومان بوده است. اما خواسته انبوه‌سازان اين بود كه اين رقم به 480 هزار تومان برسد.
دبير انجمن صنفي انبوه‌سازان مسكن خوزستان عنوان‌كرد: انبوه‌سازان انتظار دارند نرخ خدمات ساخت و ساز مسكن مهر افزايش يابد اما هنوز آن‌طور كه مورد انتظار است افزايش نيافته است. در حال حاضر با توجه به اين‌كه كلانشهر اهواز مسكن‌مهر ندارد، قيمت زمين در اين شهر بسيار بالا است.
وي اظهاركرد: متاسفانه مردم اهواز هم تمايل چنداني به سكونت در خانه‌هاي مسكن‌مهر شيرين‌شهر و رامين ندارند و به همين دليل در حال حاضر نرخ هر متر آپارتمان در اهواز كه به عنوان مثال سال‌گذشته يك ميليون و 100 هزار تومان بود به 2 ميليون و 700 هزار تومان رسيده است.
پورحاجت بيان‌كرد: برخي، سازندگان را مقصر بالا رفتن قيمت زمين مي‌دانند اما قيمت زمين بحراني شده و سرسام‌آور بالا رفته است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار