تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۳۷۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت در کمین اراضی کشاورزی؛
رودخانه‌ های شوش در خطر طغیان
بارش شدید باران در شب و روز گذشته موجب روان شدن آب‌های سطحی و آبگرفتگی برخی معابر در شوش شده است و همچنان روخانه‌ها را در خطر طغیان و کشاورزان را آماده خسارت می‌کند.

به گزارش خوزنیوز، طی روزهای اخیر به دنبال بارش‌های متناوب باران در شهرستان شوش، مشکلات فراونی از جمله روان شدن آب‌های سطحی در خیابان‌ها ایجاد شده است.

به دنبال ورود سامانه بارشی به استان خوزستان که موجب بارندگی بسیار زیادی در شهرستان شوش شده است در حال حاضر اکثر خیابان‌ها و معابر از جمله بلوار مدرس شرقی دچار آب گرفتگی شدید شده است و عبور و مرور مردم را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

آبگرفتگی در سطح معابر

فرماندار شوش با اشاره به بارندگی چند روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه بارندگی در شهرستان متناوب بوده در حال حاضر آبگرفتگی در سطح معابر وجود دارد.

علیرضا سعیدنیا افزود: این آبگرفتگی‌ها به سرعت توسط دستگاه‌های اجرایی در حال مرتفع شدن هستند.

وی در ادامه گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته این وضعیت ادامه دارد و در راستای کنترل این وضعیت تمام دستگاه‌های اجرایی در حال آماده‌باش کامل هستند.

وی در رابطه با آبگرفتگی بلوار مدرس شهر شوش گفت: به دلیل نبود خروجی مناسب و بارندگی زیادی که طی شب و روز گذشته پیش آمده بوده این مشکل به وجود آمده که در حال رفع این مشکل هستیم.

*آماده‌باش کامل ستاد بحران شهرستان شوش

سعیدنیا گفت: ستاد بحران شهرستان شوش فعال شده و با هماهنگی‌هایی که با ادارات مختلف صورت گرفته همه ماشین‌آلات خدمات رسانی آب، برق و گاز به صورت کامل در حال آماده‌باش هستند.

رئیس ستاد بحران شهرستان شوش با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط نیروهای امدادی اضافه کرد: با توجه به وضعیت بارندگی دستگاه‌های اجرایی در حداقل زمان ممکن در حال برطرف کردن این مشکلات هستند.

آبگرفتگی یک کیلومتری جاده خسرج

فرماندار شهرستان شوش گفت: حادترین مشکل که تاکنون در شهرستان شوش است در بخش شاوور، روستای خسرج وجود دارد که منجر به آبگرفتگی یک کیلومتر از جاده خسرج شده است.

وی افزود: در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و ترابری در حال بررسی و رفع این مشکل و بازگشایی این مسیر هستند.

احتمال طغیان رودخانه‌های شهرستان شوش

رئیس ستاد بحران شوش گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به دلیل تناوب بارندگی احتمال طغیان رودخانه‌های شهرستان وجود دارد.

وی افزود: بارندگی این چند روز باعث ریزش مقدار زیادی آب به این رودخانه‌ها شده است و احتمال طغیان رودخانه‌ها به دلیل افزایش بارندگی‌ها است.

سعیدنیا با اشاره به آبگرفتگی معابر شهرستان شوش تصریح کرد: به دلیل نزدیکی رودخانه‌ها کمترین توقف آب را در معابر شهرستان را شاهد هستیم.

خسارت به بخش کشاورزی محتمل است

وی ادامه دارد: در حال حاضر با تمهیداتی که صورت گرفته خسارتی گزارش نشده است.

فرماندار شوش با بیان اینکه این بارندگی موجب خسارت به بخش کشاورزی شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به بارندگی متناوبی که در شهرستان شوش وجود دارد احتمال ایجاد خسارت بر محصولات کشاورزی وجود است.

شهرستان شوش در شمال استان خوزستان و به عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود و به همین دلیل احتمال ایجاد خسارت در محصولات کشاورزی به ویژه گندم در شهرستان وجود دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار