تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۷۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درآمد مخابرات در سال ۹۱ چقدر بود؟
صبح امروز مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مجمع عمومی آتی سالیانه صاحبان سهام این شرکت به گزارش عملکردی در ارتباط با فعالیت‌های این شرکت در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات امروزه به عنوان ضروری‌ترین تکنولوژی شناخته می شود که هیچ ملتی نمی‌تواند برای بقای روزافزای خود از آن چشم‌پوشی کند و در این راستا پس از گذشت 42 سال از ساختار دولتی شرکت مخابرات ساختار و چارچوب‌های جدید این شرکت در سال 88 به نتیجه رسید و خصوصی شد.
 
وی گفت: پس ا زخصوصی‌سازی اولین کار پدیده استراتژی شرکت مخابرات بود و بعد از آن تدوین مدل عملیاتی، تشکیل شرکت ارتباطات ثابت با نام تجاری آشنای اول، آغاز اصلاحات ساختاری در سال 91، اصلاحات ساختار تعرفه در این سال و تغییر در نگاه مشتری به صورت سازمانی از دیگر اقداماتی بود که باید در راستای ماموریت شرکت انجام می‌شد.
 
وی با اشاره به اینکه رسالت شرکت ارتباطات ثابت و سیار یکسان است و هر دو به دنبال خدمات نوآورانه در حوزه‌های مربوط خود هستند درباره 7 حوزه استراتژیکی که مخابرات بر روی آن متمرکز شده گفت: رشد و نوآوری پایدار، سودآوری پایدار، همگرایی ثابت و سیار، ارائه بهترین خدمت به مشتری، چابکسازی سازمان بهترین عملکرد در آی‌تی و شبکه و قرار دادن کارکنان در کانون توجه و حرکت شرکت از جمله این ا ستراتژی‌ها است.
 
مدیرعامل مخابرات اشاره‌‌ای به اعداد و ارقام توسعه‌ای حوزه ارتباطات سیار و ثابت داشت و گفت: 27 میلیون و 478 هزار تلفن ثابت دایر است و چیزی حدود 938 هزار خط ثابت سال 90 برقرار شده است و در حوزه ارتباطات سیار نیز حدود 10 میلیون سیم‌کارت سال گذشته واگذار شده که مجموعا تعداد مشترکان همراه اول به 53 میلیون و 900 هزار رسیده است.
 
پوررنجبر با اشاره به اینکه در سال 90، 7 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد داشتیم افزود: سال 91 درآمدهای ما به 9 میلیارد و 32 میلیون تومان رسید؛ درآمدهای غیرعملیاتی از 753 میلیارد تومان به 864 میلیارد تومان در سا ل91، کل هزینه‌ها از 5 هزار و 800 میلیارد تومان به 7 هزار و 188 میلیارد تومان در سال 91 رسید. سود خالص این شرکت از 1966 میلیارد تومان به 2 هزار و 187 میلیارد تومان و سود عملیاتی نیز از 1729 میلیارد تومان به 1970 میلیارد تومان رسید.
 
وی گفت: کل هزینه‌های ما در سال 91، 7 هزار و 188 میلیارد تومان بود که در برابر آن مجموع دارایی‌ها نیز 18 هزار و 715 میلیارد تومان برآورد شد.
 
پوررنجبر تا تاکید بر اینکه در سال جاری تنها تمرکز خود را بر روی ارائه سرویس و خدمات به مشترکین فارغ از موضوعاتی چون سیم مسی، دیتا، ثابت و سیار قرار می‌دهیم، گفت: در حال حاضر سهم حوزه‌های ارتباطاتی مخصوصا ارتباطات سیار در کشور بالای 60 درصد است که با تمرکز بر خدمات می‌توانیم این سهم را حفظ کنیم و در واقع در حوزه ارتباطات سیار و ثابت استراتژی‌هایی را وضع کرده‌ایم تا بتوانیم در بخش ارتباطات سیار به عنوان محبوب‌ترین شرکت ایرانی معرفی شده و در بخش ارتباطات ثابت نیز سرآمد کشورهای منطقه باشیم که در این راستا از شورای رقابت و رگولاتوری نهایت مساعدت را طلب می‌کنیم.
 
او ادامه داد: در آینده نزدیک در حوزه ارتباطات ثابت به سمتی رهنمون می‌شویم تا علاوه بر امکان مکالمه و پیامک از طریق ثابت بتوانیم خدمات دیتا را به عنوان سرویسی دیگر به آن بیفزاییم.
 
مدیرعامل مخابرات ایران گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و فشارهای تحریمی در سال گذشته رقمی بالغ بر 1970 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتیم که این میزان برای سال جاری مطمئنا افزایش پیدا خواهد کرد.
 
او درباره برنامه‌های سال 92 ادامه داد: حرکت به سمت بازارهای جدید، ایجاد مراکز سرپایی جهت سرویس‌دهی متمرکز، حرکت به سوی توسعه پهنای باند، هم‌افزایی ثابت و سیار، به روز رسانی و نوسازی شبکه مخابرات، استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت شبکه، نوآوری در ارائه خدمات، حفظ نقش پیشرو همراه اول از جمله این برنامه‌هاست.
 
مدیرعامل مخابرات ایران اشاره‌ای به چالش‌های پیش رو مخابرات گفت: در حوزه توسعه شبکه و فناوری اطلاعات تحریم‌ها اثر مستقیم و در سایر حوزه‌ها غیرمستقیم داشته است و در این راستا ستادهای بحران شکل گرفته که موجب شده تا حال حاضر اثر این تحریم‌ها به حداقل برسد. نظام تعرفه‌گذاری، عدم صدور مجوز واگذاری سرویس‌های نسل جدید و محدودیت‌های موجود در مدیریت بنگاه براساس شاخص‌های اقتصادی از جمله این چالش‌ها است که در مورد موضوع آخر درست است که مخابرات خصوصی شده اما نگاه‌ها همچنان به آن دولتی است.
 
پورنجبر در پایان گفت: امسال تقسیم سود بر مبنای صددرصد سود قابل تخصیص و تصویب شده به صورت مالی صورت خواهد کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار