تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۷۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز توزیع بنزین و گازوئیل یورو۴ در تهران
طبق اعلام وزارت نفت به کمیسیون کشاورزی مجلس، توزیع گازوئیل یورو۴ از ابتدای خردادماه و بنزین یورو۴ از ابتدای مردادماه در تهران آغاز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام این خبرگفت: در جلسه روز گذشته، نمایندگانی از ارگان‌های محیط زیست، منابع طبیعی، وزارت نفت و مرکز تحقیقات مجلس حضور داشتند که درباره کاهش آلودگی هوا و ریزگردها بحث شد. طبق گزارشی که وزارت نفت به ما داد، قرار است ۳۰ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو۴ از اول خرداد توزیع شود؛ همچنین از اوایل مرداد ماه، بنزین یورو۴ در تهران ارائه می‌شود.
 
عباس پاپی‌زاده ادامه داد: قرار است تا پایان سال ۹۲ سوخت یورو ۴ بنزین تولید شود. البته تا الان، کمی از برنامه عقبیم. اما انتظار داریم این اقدامات در جهت کاهش آلودگی هوا انجام شود.
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی از الزام وزارت صنعت و معدن به کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: وزارت صنعت و معدن ملزم است تا پایان سال ۹۳ منابع آلوده‌کننده را به سمت صنایع پاک سوق دهد. همچنین در بخش سوخت، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نفت و سازمان محیط زیست امضا شد.
 
وی اضافه کرد: سازمان بحران کشور هم گزارشی ارائه کرد و مشخص شد اقدامات موثری در جهت کاهش ریزگردها انجام نداده است. اقداماتی مثل تعطیل کردن مدارس و اداره‌ها انجام شده که زیرساختی نبوده است و از ظرفیت مدیریت استان‌ها هم استفاده نشده است.
 
پاپی‌زاده، بررسی طرح یک‌فوریتی حمایت از اقشار و مناطق آسیب‌پذیر در مقابل ریزگردها را از دیگر موارد جلسه کمیسیون کشاورزی اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح به کمیته محیط زیست و منابع طبیعی کمیسیون کشاورزی واگذار شده که باید ظرف ۲۰ روز آینده، آن را به کمیسیون تحویل دهد. طی این طرح، دولت موظف خواهد شد به بیمه، سلامت انسان‌ها، خسارات کشاورزی و دام‌ها در قبال ریزگردها بپردازد.
مرجع / اقتصادآنلاین
برچسب ها: بنزین ، گازوئیل
:
:
:
آخرین اخبار