تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۷۷۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش تبلیغات خانه به خانه/ تلاش برخی نامزدهای ردصلاحیت‌شده برای گرفتن تایید

بعد از پایان ثبت نام‌ها و آغاز بررسی صلاحیت‌ها، تعدادی از نامزدهای انتخابات شوراها که بنا به گزارش مراجع چهارگانه رد صلاحیت شدند تلاش‌های گسترده‌ای برای تایید صلاحیت‌ خود آغاز کردند.

در برخی شهرها به ویژه شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شوشتر، دزفول و اندیمشک تعدادی از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر رد صلاحیت شدند.

اکثر افراد رد صلاحیت شده به دلیل سوء شهرت و همچنین گزارش مراجع چهارگانه رد صلاحیت شدند.

گزارش خبرنگاران فارس حاکی است برخی از افرادی که از رد صلاحیت خود آگاه شده‌اند بلافاصله تلاش برای تایید صلاحیت خود را آغاز کرده و به لابی‌گری روی آوردند.

با این حال برخی اعضای طرد شده شورای شهر سوم که به دلیل داشتن پرونده‌های قضایی و همچنین سوء شهرت از شوراهای شهر کنار گذاشته شدند جزو رد صلاحیت‌شدگان این دوره از انتخاب هستند که برای تایید صلاحیت خود فشارهای گسترده‌ای را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وارد کرده تا زمینه گرفتن تایید صلاحیت خود از هیئت نظارت استان فراهم شود.

برخی از این افراد وانمود کرده‌اند که حاضر هستند با گرفتن تایید صلاحیت از انتخابات کنار بکشند.

گزارش فارس از وضعیت تبلیغات انتخاباتی شوراها در شهرهای مختلف استان، حاکی از افزایش روزافزون تبلیغات خانه به خانه نامزدهای انتخاباتی حکایت دارد.

در اکثر شهرهای استان ائتلاف‌های مختلفی شکل گرفته که برخی از این ائتلاف‌ها مورد حمایت نمایندگان آن شهرها در مجلس قرار دارند.

نکته حائز اهمیت از پررنگ بودن جریان اصول‌گرایی و همچنین یادگاران هشت سال دفاع مقدس برای کمک به ورود افراد صالح، سالم و بی حاشیه به شوراهای اسلامی شهر و روستا حکایت دارد.

با این حال این روزها بر حجم ارجاعات اعضای فعلی شوراهای برخی شهرها به شهرداران برای حل مشکلات مردم افزوده شده به طوری که برخی شهرداران اکثر ساعات روز را به پاسخگویی به افراد ارجاع شده از سوی اعضای فعلی شورا سپری می‌کنند.

مرجع / فـارس
برچسب ها: شورا1392
:
:
:
آخرین اخبار