تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۳۷۹۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری نخستین کنسرت بزرگ موسیقی بختیاری خوزستان در اروپا

مدیر گروه موسیقی زاگرسیان گفت: برای نخستین بار گروهی از نوازندگان بنام بختیاری و لر به صورت تلفیقی و در قالب گروه نوای زاگرسیان به اجرای برنامه در اروپا پرداختند.

محمدرضا حاجی‌پور اظهار کرد: این کنسرت در کشورهای بلژیک و سوئد با برنامه‌ریزی و مدیریت بسیار زیاد اجرا شده است.

وی افزود: این برنامه که به دعوت انجمن فرهنگی و اجتماعی «ستین» و حمایت‌سازی ABF که به نوعی حامی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور سوئد است، اجرا شده است.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: نخستین اجرای این گروه فرهنگی بزرگ در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شده است که جمعیت زیادی از سراسر دنیا برای تماشای این کنسرت حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای اجرای این برنامه صحبت کوتاهی در مورد فرهنگ و تمدن ایران و قوم بختیاری و شاهنامه‌خوانی انجام شد و در پایان برنامه، این کنسرت مورد تحسین و تشویق و استتقبال گرم حاضرین قرار گرفت.

مدیر گروه فرهنگی هنری نوای زاگرسیان گفت: دومین برنامه این گروه در یکی از مجهزترین و بزرگترین سالن‌های کشور سوئد در شهر گوتنبرگ برگزار شده است که با استقبال بی‌نظیری روبرو شد.

حاجی‌پور تاکید کرد: در این کنسرت شاهنامه‌خوانی، اجراهای متنوعی از ملودی‌ها، تصنیف‌های ماندگار موسیقی بختیاری و قطعات زیبا و دلنواز موسیقی لری اجرا شد.

وی تاکید کرد: گروه نوازندگان زاگرسیان به خوانندگی  کوروش اسدپور، نوازندگی احسان عبدی‌پور به عنوان سرپرست گروه و نوازنده سرنا، حمیدرضا کریمی نوازنده تارباس و عود، مسلم شریفی نوازنده تار و سه تار، همایون پشتدار نوازنده کمانچه، محسن قاسمی نوازنده تنبک، سیامک سلاطی نوازنده سنتور و سارا فطرس نوازنده دف اجرای برنامه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این نخستین باری است که گروهی از خوزستان برای اجرای برنامه به اروپا سفر می‌کند و فعالیت در این عرصه تازگی دارد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار