تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۳۷۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اظهارات صالحی درباره وضعیت سوریه
علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه اجلاس بین‌المللی دیپلماسی نرم و سیره پیامبر اعظم (ص) در خصوص سفر خود به اردن و سوریه، با اشاره به تحولات منطقه گفت: جمهوری اسلامی به طور دائم با کشورهای مختلف منطقه‌ای در تماس است تا آثار سوء برخی تحولات در کشورهای منطقه به کل منطقه سرایت نکند.

وی افزود: در همین راستا با مسئولین اردنی دیدارهایی داشتیم که تحولات منطقه و مسائل دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادیم که خوشبختانه اتفاق نظرهای ما خیلی بیش از اختلافاتی است که ممکن است داشته باشیم.

صالحی با اشاره به سفر خود به سوریه نیز گفت: این سفرها با هم پیوسته است و در دیدار با بشار اسد در جریان تحولات منطقه قرار گرفتیم و گفتمان سیاسی در سطح منطقه و بین‌المللی در مورد بحران سوریه را با وی در میان گذاشتیم که تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر خارجه شرایط میدانی سوریه را خوب توصیف کرد و یادآور شد که ارتش پیروزیهای میدانی خوبی داشته است و بر اکثر مناطق این کشور مسلط شده است و دیروز مسیر فرودگاه بین‌المللی دمشق به این شهر باز شد.

وی با اشاره به حمایت مردمی از حکومت و ارتش سوریه گفت: آنها متوجه شدند که مزدورانی که در این کشور دست به قتل عام می زنند خیرخواه هیچ کس نیستند و امیدواریم معارضه اصلی هر چه زودتر خود را از تروریست‌های مخالف جدا کند و با حکومت سوریه بر سر میز مذاکره بنشیند که بشار اسد آمادگی خود را در این باره اعلام کرده است.

وزیر خارجه همچنین پیشنهاداتی نظیر نشست ژنو1، پیشنهاد مرسی و پیشنهاد جمهوری اسلامی را زمینه ساز یک تحول برای برون رفت از این بحران خواند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار