تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۳۸۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای برنامه های پدافند غیر عامل در خوزستان
مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور در اولین نشست شورای پدافند غیر عامل استان خوزستان گفت: به لحاظ وجود صنایع کلان و حیاتی در خوزستان اجرای برنامه های پدافند غیر عامل دراین استان جزء اولویت های اول کشور محسوب می شود .
 
ˈمجید آقاباباییˈ دراین نشست که درمحل استانداری خوزستان برگزارشد افزود: تجربه 8 سال جنگ تحمیلی و زخم های باقی مانده از این جنگ ، موجب شده مدیران استان خوزستان با درکی بیشتر از موقعیت های سخت، تلاش بیشتری برای اجرای برنامه های پدافند غیر عامل داشته باشند.
 
وی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون استکبار جهانی تلاش های بسیاری برای سلطه بر مردم کشور ایران داشته است و از این نظر،ایران همواره کشوری تهدید محور بوده و مقام معظم رهبری نیز بارها به این نکته اشاره کرده اند که مسئولان باید تهدیدهای دشمن را جدی بگیرند.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور افزود: البته این گفته مقام معظم رهبری بدان معنا نیست که تهدید ها به مردم و جامعه انتقال داده شود ،بلکه مسئولان باید برای این تهدید ها چاره اندیشی کنند.
 
آقا بابایی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح های پدافند غیر عامل کاهش آسیب در جامعه است گفت:در اردیبهشت سال گذشته بر اساس نظر معاونت مدیریت انسانی ریاست جمهوری ،در 11 وزارت خانه و 31 استان در کشور،اداره کل پدافند غیر عامل تشکیل شد که این امر نشان دهنده اهمیت اجرای برنامه های پدافند غیر عامل در تمامی استان های کشور است.
 
وی بیان داشت:یکی از نکات مهم در بحث مدیریت پدافند غیر عامل مطالعه،برنامه ریزی و آسیب شناسی است و مدیران اجرایی نباید هیچ حوزه ای را در این بخش بدون مطالعه رها کنند.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور با بیان اینکه موضوعات پدافند غیر عامل نباید با مدیریت بحران ادغام شود گفت:پدافند غیرعامل شامل بحث ها ، تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن است و حوادث طبیعی خارج از حوزه مدیریت پدافند غیر عامل است .
 
در ادامه این نشست،معاون هماهنگی امور استان های سازمان پدافند غیر عامل وزارت کشور با بیان اینکه پدافند غیر عامل ،دفاع غیر مسلحانه و کاهش آسیب ها در مقابل دشمن است اظهار داشت:خوزستان به لحاظ موقعیت استراتژیک و وجود صنایع عظیم نفت و گاز از لحاظ پدافند غیر عامل جزو استان های مهم در کشور محسوب می شود.
 
غلامعلی حیدرپور افزود:کشورهایی که پدافند غیر عامل را دنبال می کنند در شرایط سخت نیز آسیب های کمتری را متحمل خواهند شد.
 
وی افزود: با برگزاری منظم شوراهای پدافند غیر عامل در استان ها و تبادل نظر و ارایه مشکلات در این نشست ها می توان به اهداف کلی در طرح های پدافند غیر عامل رسید.
 
معاون امنیتی وانتظامی استاندار خوزستان نیز با اشاره به اینکه بحث پدافند غیر عامل بعد از جنگ تحمیلی برای کشور از اهمیت بسیاری برخوردار شده گفت: اگر مسدولان کشور احساس تهدید از سوی دشمنان نظام را نداشته باشند نمی توانند اقدامات لازم برای حراست از مرزهای کشور را انجام دهند.
 
علیرضا شیخ رباط افزود:محیط جمهوری اسلامی ایران ،محیطی پر تهدید از سوی دشمنان نظام است و تمام هزینه های کشور امریکا برای حضور در منطقه برای مقابله با کشور ایران است.
 
معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان با بیان اینکه سطح اقدامات در حوزه پدافند غیر عامل باید متناسب با تهدیدات دشمن باشد گفت: مسئولان کشور باید اقدامات در پدافند غیر عامل را متناسب با ظرفیت های دشمن در نظر بگیرند زیرا امروزه دشمن دیگراز روش های نظامی برای تهدید بر علیه ایران استفاده نمی کند و کارشکنی در مسائل اقتصادی را در برنامه های خود قرار داده اند.
 
در ادامه این نشست مدیر کل پدافند غیر عامل استان خوزستان با بیان اینکه تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در سال 82 و به دستور مقام معظم رهبری در کشور انجام شد گفت: سازمان پدافند غیر عامل شامل 13 معاونت و 11 کارگروه است که این کارگروه ها تنها در استان خوزستان به 12 کارگروه افزایش یافته است.
 
علی اصغر قوچانی بیان داشت:از این تعدا 8 کارگروه در استان خوزستان فعال هستند و فرمانداران شهرستان ها نیز به عنوان رئیس کارگروه های پدافند غیر عامل شهرستان ها جلسات این کارگروه را به صورت منظم برگزارمی کنند.
 
وی اظهار داشت:از جمله اقدامات انجام شده در کارگروه پدافند غیر عامل استان خوزستان می توان به تهیه نرم افزار آموزشی،برگزاری 40 دوره آموزشی در استان ،انجام مطالعات طرح جامع پدافند استان خوزستان اشاره کرد.
 
مدیر کل پدافند غیر عامل استان خوزستان گفت:در پدافند غیر عامل مناطق به دسته حساس، حیاتی و مهم تبدیل می شود که این تقسم بندی در صنایع کلان و مناطق ویژه استان خوزستان انجام شده است.
 
قوچانی بیان داشت:راه اندازی قرارگاه سایبری ،مقاوم سازی شبکه خطوط انتقال برق و بازنگری در سیستم های حفاظتی شبکه های انتقال نیز از جمله دیگر اقدامات انجام شده در سازمان پدافند غیر عامل استان خوزستان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار