تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۳۸۵۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا
"6 تایی‌ها"، پل صعود استقلال
تیم فوتبال استقلال تنها نماینده باقیمانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر آسیا برابر الشباب امارات قرار می‌گیرد.
چند سال است که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صورت حضور در لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته‌اند تا مراحل پایانی پیش روی کنند اما عملکرد موفق تیم استقلال در این فصل از مسابقات، امیدها به حضور این تیم در جمع تیم‌های برتر قاره را افزایش داده است.

استقلال در شرایطی بازی رفت خود مقابل الشباب را ساعت 20 روز چهارشنبه 25 اردیبهشت در ورزشگاه مکتوم بن رشید انجام می‌دهد که شرایط دو تیم قابل مقایسه با یکدیگر نیست. استقلال در مرحله گروهی آن هم در مصاف با تیم‌هایی چون العین، الهلال و الریان با 13 امتیاز مقتدرانه صدرنشین گروه D شد اما الشباب که تا هفته پایانی در قعر گروه B قرار داشت با خوش شانسی در هفته پایانی پاختاکور را شکست داد و با 9 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. استقلال در لیگ برتر ایران با 67 امتیاز قهرمان شده است اما الشباب با 39 امتیاز در رده ششم لیگ امارات قرار دارد.

الشباب در فصل گذشته مقابل دیگر تیم بزرگ ایران یعنی پرسپولیس در مجموع 2 بازی رفت و برگشت مرحله گروهی 9 گل دریافت کرد و تنها 2 گل به ثمر رساند. شش تایی کردن این تیم بهترین نتیجه نماینده ایران در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود. البته تیم زیرک الشباب در این فصل مقابل صبا در دیداری که از نظر فنی حرفی مقابل نماینده ایران نداشت با قدرشناسی تک موقعیت‌ها بازی را به پنالتی کشاند و توانست با حذف شاگردان صمد مرفاوی در پلی آف تا این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا پیش بیاید اما قامت الشباب در حد و اندازه‌ای نیست که بتواند استقلال در اوج را به دردسر بیندازد.

اگر شاگردان قلعه نویی در این دیدار دچار اشتباه نشوند و به حریف فرصت ندهند شاید استقلال بتواند در همان بازی رفت و در خانه حریف کار را تمام کند اما با توجه به اینکه دیدار برگشت دو تیم در تهران است، استقلال این مجال را دارد تا شاید بتواند رکورد پرسپولیس مقابل الشباب را تکرار کند و انتقام صبا را هم بگیرد. برای رسیدن به این مهم شاگردان قلعه نویی تنها کافی است از قهرمانی لیگ مغرور نشوند و شاگردان «پاکوئیتا» را دست کم نگیرند تا تنها نماینده ایران کار آخرین تیم اماراتی را تمام کند. برای دیدن نتایج و جدول رده بندی لیگ قهرمانان آسیا اینجا را کلیک کنید.
:
:
:
آخرین اخبار