تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۳۸۵۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام قیمت تمام شده آب شرب
سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر مترمکعب آب شرب 5900 ریال و هر مترمکعب آب کشاورزی 800 ریال است.
 
علیرضا دائمی با اعلام اینکه قيمت فعلی آب كمتر از نصف قيمت واقعي آن است، گفت: قيمت تمام شده آب شرب هم اكنون (به قيمت سال 90) حدود 5900 ریال و قيمت تمام شده آب كشاورزي مترمكعبي 800 ریال است و اين قيمت ها با قيمت يک دهم در اختيار كشاورزان قرار مي گيرد.
 
سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو با تاکید بر اینکه تا پايان برنامه پنجم قيمت ها بايد به قيمت تمام شده نزديک شود اظهار داشت: در نتيجه يک دهه خشكسالي، كشاورزان و مردم براي تامين آب به منابع زيرزميني روي آورده اند، اما وضعیت مخازن آب زيرزميني بسيار شكننده است.
 
وي ادامه داد: يک حجم ديناميک است كه قابل برداشت است و يک حجم استاتيک است كه نبايد برداشت شود كه فرونشست هاي زمين و فروچاله ها را ايجاد مي كند و اين اتفاق اكنون در جنوب تهران و در ناحيه استان هاي يزد و كرمان و اصفهان رخ داده است.
 
این مقام مسئول وزارت نیرو با بیان اينكه نگاه ما درآمد نيست بلكه مصرف بهينه آب است گفت: افزايش قيمت آب يک ابزار اقتصادي براي بهره وري آب است و تلاش مي كنيم با استفاده از اين ابزار بتوانيم هم خدمت رساني و هم بهره وري آب را اصلاح كنيم.
 
دائمی تصریح کرد: افزايش قيمت آب بايد به صورت پلكاني و با رعايت شرايط اقتصادي مردم و مباحث اجتماعي اجرا شود و دليل تاخير در اجرا نيز نگراني از اين است كه اجراي اين برنامه سبد اقتصادي مردم را محدودتر كند و به همين دليل با احتياط اين كار انجام مي شود، اما به هر حال بايد قانون اجرا شود.
 

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار