تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۹۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زاکانی: حضور هاشمی اصولگرایان را بیدار کرد
علیرضا زاکانی اظهار داشت: امروز کشور در شرایط بسیار خطیری قرار گرفت و استراتژی نظام استفاده از همه ظرفیت‌ها و توان ملی برای مواجهه با مشکلات است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: انتخابات زمینه‌ساز استحکام نظام اسلامی است و باید با آگاهی بخشی و ایجاد زمینه حضور مردم در این عرصه شرایط را برای مواجهه با تخاصم‌ها و مشکلات پیش‌روی فراهم نمود.

وی تصریح کرد: ما در جغرافیای سیاسی جهان و در عرصه داخلی شاهد دو تجربه سازش و تعامل و سیاست فعال بوده‌ایم که نتیجه خط سازش را در مصر و لیبی مشاهده می‌کنیم که روسای جمهور آنان یعنی انور سادات و قذافی با وجود اتحاد و هم‌پایی با غرب هیچ نتیجه‌ای از این استراتژیک نگرفتند.

وی افزود: استراتژی درست برای جمهوری اسلامی خط تعامل فعال و هویت‌بخشی به حوزه سیاست خارجی و حرکت در مسیر تصاحب قله‌های موفقیت است که همان خط امام (ره) بوده است و توجه به داشته‌های ملی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالای ملی و عدم دلدادگی به مجموعه‌های خارجی راه موفقیت ایران در حوزه سیاست خارجی خود است.

زاکانی با بیان اینکه مخالفین با جریان اصول‌گرایی و مخالفین اصل نظام به یک وحدت رویه رسیده‌اند، مدعی شد که هر دوی این جریانات به دنبال تبدیل سیاست فعال و مقتدر به سیاست سازش هستند و این موضوع این نیاز برای جریان اصول‌گرا فراهم می‌کند که با هوشیاری و همگرایی شرایط را برای حضور جریانات مخالف جریان اصول‌گرایی فراهم نکند.

وی علت حضور هاشمی رفسنجانی را در انتخابات را نداشتن اقبال عمومی در جریان دوم خرداد دانست و گفت: مجموعه دوم خرداد با وجود عدم اجماع و اقبال عمومی به دنبال بازگشت به عرصه سیاست کشور است و احساس کرده است حضور آقای هاشمی ظرفیت‌هایی را برای این بازگشت فراهم کرده و با این تصور که ایشان می‌تواند پرچم‌دار جریان مقابل با تفکر حاکم یعنی اصول‌گرایی باشد، به سمت ایشان متمایز شده‌اند.

این کاندیدای جبهه حماسه‌سازان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بنده هیچ اجماعی با سایر کاندیداها اصول‌گرا نداشتم اما فکر می‌کنم همه اصول‌گرایان باید با هم گرایی و توجه به شعارهای اصلی این جریان وارد عرصه مبارزات انتخاباتی شوند ضمن آنکه هیچ جلسه ‌ای نیز با کاندیداهای اصول‌گرا نداشتم و تنها به دلیل رابطه مستمر و اعتقاد به مشی و عملکرد آقای حداد از گذشته تاکنون با ایشان نشست‌هایی را برگزار کردم.

وی در خصوص تایید و یا عدم تایید صلاحیت خود توسط شورای نگهبان و اخبار منتشر شده در این رابطه اظهار داشت: هنوز هیچ پیام و نامه‌ای از شورای نگهبان دال بر این موضوعات برای بنده ارسال نشده است و طبق سنوات گذشته و براساس اتفاقات معمول صرفا جلساتی را برای بیان برنامه‌ها و استراتژی‌ها با شورای نگهبان داشته‌اند.

زاکانی با بیان این موضوع که جریان آقای هاشمی قصد بازگشت کشور به ۲۰ سال پیش را دارد، گفت: این جریان به دنبال پیچیدن نسخه‌ای هستند که ۲۰ سال پیش هم نتوانست مشکلات آن روز کشور را حل کند و در تفکراتشان نوعی عدم پایبندی به ارزش‌های اصیل انقلاب دیده می‌شود و نگاه تمنامدارانه و چشم‌داشت به غرب و جریانات خارج از کشور برای حل مشکلات تفکری است که ایشان آن را دنبال می‌کند تا شاید ما را به سالهای قبل از انقلاب باز گرداند.

وی با بیان مجدد این ادعا که یکی از معاونان مجلس شورای اسلامی صحبت‌هایی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی جریان دولت و پیشنهاد پرداخت مبالغ به ایشان داشته است، خاطر نشان کرد: بنده بعد از تکذیب این موضوع توسط اداره اخبار مجلس به دنبال تماس با ایشان بودم که موفق نشدم و سپس به رییس مجلس مراجعه کردم و ایشان نیز دستور پیگیری دادند ضمن آنکه یکی از اعضای هیات رییسه نیز حرف بنده را تایید کرد و باید دید نتیجه آن چه می‌شود.

وی افزود: تکذیبه اداره اخبار مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است چرا که چند حالت دارد یا اینکه آقای افراشته این صحبت‌ها را کرده و حالا کاملا تکذیب می‌کند یا اینکه اساسا این صحبت‌ها اشتباه بوده و توسط ایشان به اشتباه مطرح شده و یا اینکه ایشان دچار فراموشی شده است که اگر این صورت باشد باید از طریق دیگر آن را اصلاح کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وظیفه ما به عنوان کاندیدای اصول‌گرا دعوت به وحدت است و جریان اصول‌گرایی نیاز به وحدت و همگرایی دارد و اگر کاندیدایی از داخل جریان اصو‌ل‌گرا نظری غیر از این دارد براساس مصلحت شخصی می‌تواند آن را دنبال کند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری که در نشست رسانه‌ای در محل خبرگزاری مهر سخن می‌ گفت، در پایان گفت: حضور آقای هاشمی، اصول‌گرایان را بیدار کرد و این پیام را برای آنان داشت که باید برای حفظ جهت‌گیری کشور تلاش کنیم و حفظ این جهت‌گیری یعنی اصول‌گرایی، اولا بر اشخاص و نامهاست و باید اصول‌گرایان این دقت عمل را داشته باشند که رقیبی دارند خارج از جریان اصول‌گرایی.
مرجع / اقتصادآنلاین
برچسب ها: هاشمی ، اصولگرایان
:
:
:
آخرین اخبار