تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۳۹۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان اهواز :
دولت کوچکترین حمایتی در خصوص کاهش سرقت در کلانشهر اهواز نداشته است
وی با گلایه از عملکرد دستگاه اجرایی در استان خوزستان، ادامه داد: قوه مجریه کوچکترین حمایتی در خصوص کاهش سرقت در کلانشهر اهواز نداشته است. سایر دستگاه ها و نهادها باید مانند دستگاه قضایی به این باور برسند که مقوله سرقت نیاز به پیگیری مستمر دارد و پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقان، محدود به زمان خاصی نمی شود. اگر همه به این باور برسند، قطع یقین می توان با برنامه ریزی صحیح، این جرم را ریشه کن کرد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز بر تشدید برخورد با سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، تاکید کرد.

 فرهاد افشارنیا در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهواز اظهار کرد: باتوجه به اینکه منشاء سرقت ها اغلب به مشکلات معیشتی و اقتصادی بر می گردد، در وهله اول دولت باید پاسخگو باشد؛ در عین حال دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز باید با برخورد با مجرمان سابقه دار و پیشگیری از وقوع جرم توسط سایر افراد جامعه، به وظایف خود عمل کند.

وی گفت: مناطق جرم خیز و مناطقی که پناهگاه سارقان قرار می گیرند، باید شناسایی و طرح هایی برای ناامن کردن این مناطق پیش بینی و اجرا گردد.

افشارنیا خطاب به فرماندهان سپاه و بسیج در این نشست، بیان کرد: قانون به نیروهای سپاه و بسیج اجازه داده است که در شرایط خاص برای برخورد با مجرمان وارد عمل شوند و می توان از این ظرفیت برای ایجاد امنیت در جامعه استفاده کرد.

احمد فاتحی، سرپرست دادسرای مبارزه با سرقت شهرستان اهواز، نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این دادسرا، گفت: بسترهایی در جامعه وجود دارد که موجب بروز سرقت های خرد می شود. از طرفی بعضی از گزارش هایی که در جامعه منتشر می شود، مجعول است و برای برهم زدن امنیت جامعه از سوی برخی افراد منتشر می گردد.

وی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر با رویکرد جدیدی از سوی سارقان سابقه دار روبرو هستیم به طوری که افراد بی سابقه زیر 25 سال با هدایت افراد با سابقه، وارد میدان جرم می شوند.

سرپرست دادسرای مبارزه با سرقت شهرستان اهواز در خصوص مقابله با خریداران مال مسروقه گفت: بازارها به طور مستمر توسط عوامل انتظامی و اجرایی بازرسی می شوند.

فاتحی عنوان کرد: ساماندهی طلافروش های سطح شهر آغاز شده است. مغازه های بسیاری از فروشندگان فاقد مجوز، پلمپ شده است و برای بقیه مغازه داران، تعیین تکلیف شد تا باتوجه به بضاعتشان در مرکز شهر متمرکز شوند.

وی با گلایه از عملکرد دستگاه اجرایی در استان خوزستان، ادامه داد: قوه مجریه کوچکترین حمایتی در خصوص کاهش سرقت در کلانشهر اهواز نداشته است.

سرپرست دادسرای مبارزه با سرقت شهرستان اهواز افزود: سایر دستگاه ها و نهادها باید مانند دستگاه قضایی به این باور برسند که مقوله سرقت نیاز به پیگیری مستمر دارد و پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقان، محدود به زمان خاصی نمی شود. اگر همه به این باور برسند، قطع یقین می توان با برنامه ریزی صحیح، این جرم را ریشه کن کرد.
 
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
غلامرضا موسي قزويني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
1
4
باز هم جاي شکرش باقي است که بالاخره فردي در قالب مدعي ا لعموم اين جسارت را به خرج داد ودر خصوص يکي از معضلات مردم در استان ،دستگاه اجرايي را به چالش فرا خواند.اما در عين حال انتظار جامعه حقوقي استان ،حداقل تعداد زيادي از آنها اين است که در بررسي علل ارتکاب جرمي مثل سرقت ،مسووليت دستگاه قضا در پيشگيري از وقوع جرم در استان صرفاً به مجازات مجرمين واحياناً برگزاري يکي دو سمينار در سال محدود نشود.براستي چرا از پتانسيل هاي حقوقي موجود به منظور آسيب شناسي اين دسته از جرايم آن گونه که شايسته است استفاده نميشود.چرا در استان يک موسسه جرم شناسي وبررسي پديده هاي مجرمانه ،که ميتواند ياري گر دستگاه قضاء وساير دستگاههاي ذيربط در استان باشد،وجودندارد.درست است که فقر عامل بسياري از جرايم است اما هر کس که فقير است ،اعمال مجرمانه مرتکب نميشود.دادستان محترم بهتر مي دانند،شخصيت افراد،محيط اجتماعي،اعتقاد وميزان ديانت هر شخص از عواملي است که در صد ارتکاب جرم را در افرادي که حتي نان شب ندارند بخورند پايين ميآورد و در مقابل کثرت طلبي وميل به دنيا وتجمل طلبي حتي در افرادي که وضعيت معيشتي خوبي هم دارند عاملي براي ارتکاب جرم سرقت وجرايمي از اين نظير با اين تفاوت که در نهايت سرقت از سر نداري معمولن منجر به دله دزدي شده و از سر تکثر طلبي ،داستان سه هزار ميليارد را پديد مي آورد.در حال از اينکه دادستان به يکي از مقوله هاي مهم در استان توجه کرده است جاي تشکر دارد واين اميد هست که پيگيري ها تداوم داشته باشد.
:
:
:
آخرین اخبار