تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۹۲۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت 2 میلیاردی به مزارع صیفی‌جات هفتکل
رئیس جهادکشاورزی هفتکل از خسارت مزارع صیفی‌جات در اثر بارندگی‌های هفته گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این خسارت 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

حمیدرضا رشیدی اظهار کرد: بارندگی‌های هفته گذشته در هفتکل باعث خسارت زیادی به بخش کشاورزی به ویژه مزارع گندم و صیفی‌جات این شهرستان شده که برآورد خسارت در مزارع صیفی‌جات بیش از 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس جهادکشاورزی هفتکل درباره سطح زیر کشت صیفی‌جات این شهرستان گفت: 450 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت صیفی‌جات رفته است که بخش زیادی از این سطح زیرکشت نابود شده است.

رشیدی درباره عملکرد محصول صیفی‌جات این شهرستان خاطر نشان کرد: عملکرد محصول صیفی‌جات این شهرستان 25 تن در هکتار برداشت داشته است.

رئیس جهادکشاورزی هفتکل درمورد ادامه برداشت صیفی‌جات در هفتکل افزود: کشاورزان این شهرستان از هفته‌های گذشته برداشت محصول صیفی‌ خود را آغاز کرده‌اند و برداشت صیفی‌جات دراین شهرستان ادامه دارد.

وی در مورد خسارت وارد شده به مزارع صیفی‌جات هفتکل براثر بارندگی‌های هفته اخیر خاطر نشان کرد: خسارت وارد شده به مزارع زیرکشت صیفی‌جات این شهرستان 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس جهادکشاورزی هفتکل در بیان بیمه نبودن بیشترمزارع این شهرستان گفت: کشاورزان این شهرستان عموما به دلیل مشکلات مالی مزارع خود را بیمه نکرده و در حال حاضر به دلیل بارندگی‌ها هفته گذشته متحمل خسارت زیادی شده‌اند.

رشیدی افزود: از اداره حوادث غیرمتقربه استان خواستاریم در حمایت از کشاورزان خسارت دیده بخشی از این خسارت را برعهده بگیرند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار