تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۳۹۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چمران: ردصلاحیت‌ها نظام را زیر سوال نمی‌برد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم پشت سر شورای نگهبان ایستاده‌اند، گفت: ردصلاحیت‌ها نظام را زیر سوال نمی‌رود بلکه، عدم تمکین به نظر شورای نگهبان افراد را زیر سوال می‌برد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم، درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان، گفت: قاعدتاً شورای نگهبان وظیفه احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارد، بنابراین باید براساس مر قانون عمل کند و هیچ کم و کاستی و مصلحت‌اندیشی‌های دیگری انجام ندهد، ضمن آنکه مر قانون هم باید رعایت شود و هر کس قانون را رعایت نکرد، به خودش ضرر وارد می‌کند.

وی در ادامه خطاب به افرادی که شورای نگهبان صلاحیت آنها را احراز نخواهد کرد، افزود: این افراد باید براساس قانون عمل کنند و به زور نمی‌توانند به شورای نگهبان بگویند که صلاحیت آنها را احراز کنند. به هر حال شورای نگهبان بر اساس قانون و تشخیصی که داشتند، تصمیم می‌گیرند؛ اعضای شورای نگهبان افرادی مجتهد هستند و ۶ نفر از آنها حکم مستقیم از مقام معظم رهبری دارند. از شورای نگهبان می‌خواهیم ترس و هراسی نداشته باشند و این جوسازی‌ها هم بر هیچ‌کس تاثیری نخواهد گذاشت و اعضای شورای نگهبان کار اصلی خود را انجام خواهند داد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: قطعا مقام معظم رهبری و مردم پشت سر شورای نگهبان ایستاده‌اند. کسانی هم که نظر شورای نگهبان را قبول می‌کنند، بینش خود را نشان می‌دهند و مردم به کسانی هم که نظر شورا را قبول نخواهند کرد، بهایی نمی‌دهد.

چمران در ادامه در واکنش به موضع‌گیری یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه رد صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی اصل نظام را زیر سوال می‌برد، تاکید کرد: به شخص کاری ندارم، اما معتقدم که با ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی هیچ اتفاقی نمی‌افتد اصل نظام هیچ‌وقت زیر سوال نمی‌رود. نظام سرجایش است و به افراد متکی نیست. نظام به خدای متعال و ایده و مکتب ما متکی است؛ افراد می‌آیند و می‌روند در ضمن کسی هم که برای ریاست جمهوری احراز صلاحیت نشود به معنای آن نیست که نمی‌تواند در مناصب دیگر خدمت نکند. اگر شرایط ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان احراز نشود داوطلبان نباید ناراحت شوند.
:
:
:
آخرین اخبار