تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۳۹۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دو دستاورد جدید نظامی نیروی دریایی ارتش و حماسه 34 روز مقاومت تکاوران این نیرو در آزادسازی خرمشهر را تشریح کرد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در پایان سفر یک‌روزه خود به بوشهر به جمع خبرنگاران آمد و پاسخگوی سئوالات آنان بود.
 
آخرین دستاوردهای نظامی نیروی دریایی ارتش
 
وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با آخرین دستاوردهای نظامی و تجهیزاتی نیروی دریایی اظهار داشت: حدود 3 هفته گذشته سامانه مین‌روبی را برای نخستین‌بار در جاسک و دریای عمان رونمایی کردیم که توان مین‌روبی ایران در سواحل را نشان می‌دهد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: با این توانمندی قادر خواهیم بود هر جای سواحل که به مین آلوده شد را پاکسازی کنیم.
 
سیاری در ارتباط با دیگر دستاورد مهم نظامی نیروی دریایی ارتش گفت: هفته آینده ناوشکن جمهوری اسلامی ایران شهید دریابان بایندر که دو سال قبل از بوشهر برای تعمیرات خارج شده بود به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه می‌شود.
 
وی ادامه داد: با انجام تعمیرات اساسی توسط متخصصان داخلی روی این ناوشکن، ناوشکن به روز شده و هفته آینده به منطقه دوم نیروی دریایی ارتش تحویل می‌شود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تعمیرات انجام شده روی این ناوشکن به دست کارکنان نیروی دریایی در بندرعباس انجام گرفته است.
 
روایت حماسه 34 روزه تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سئوالی در مورد نقش نیروی دریایی ارتش در آزادسازی خرمشهر گفت: از اول شهریور تا چهارم آبان ماه سال 60، 34 روز مقاومت تکاوران نیروی دریایی ارتش که از بوشهر اعزام شده بودند با کمک نیروهای مردمی رقم خورد.
 
سیاری ادامه داد: با مقاومت تکاوران نیروی دریایی دشمن بعثی مجبور شد از مسیر دیگری برای ورود به خرمشهر اقدام کند و در این حماسه 34 روزه محور اصلی، تکاوران نیروی دریایی ارتش بودند.
 
وی گفت: مدعی هستیم که توانستیم بزرگ‌ترین ضربه را به دشمن در آن مقطع بزنیم و در حماسه خرمشهر راهبرد دشمن را با شکست مواجه کردیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در عملیات آزادسازی خرمشهر مرحله نخست عبور از رودخانه بود که نیروهای خودی به کمک نیروهای دریایی که از بوشهر اعزام شده بودند از این مرحله عبور کردند.
 
سیاری اظهار داشت: به خاطر توانمندی خاصی که تکاوران نیروی دریایی ارتش داشتند در عملیات آزادسازی خرمشهر نقش مهمی را ایفا کردند.
 
دستاوردهای ایران در همایش ملی مکران
 
سیاری در پاسخ به سئوالی در مورد دستاوردهای ایران در همایش ملی مکران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سواحل جمهوری اسلامی سواحل مکران از بندرعباس تا آخرین بندر در مرز پاکستان است که مشرف به آب‌های آزاد و اقیانوس است.
 
وی افزود: باید بتوانیم از منابعی که ایران در دریای آزاد دارد استفاده کنیم و تلاش داریم تمام سواحل توسعه لازم و پس کرانه مورد نیاز را داشته باشند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: به همین خاطر همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی در کنارک و چابهار برگزار شد.
 
سیاری بیان کرد: حضور مسئولان ارشد سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در این همایش و حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نشان از اهمیت این همایش بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار