تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۹۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیکر ناجی کودکان سرطانی تشییع شد
پیکر پروفسور پروانه وثوق، بنیانگذار رشته تخصصی خون و سرطان کودکان در ایران به سمت بهشت زهرا تشییع شد .

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، مراسم تشییع پیکردکتر پروانه وثوق رئیس هیات مدیره بیمارستان تخصصی محک ، صبح امروز از مقابل بیمارستان تخصصی کودکان مبتلا به سرطان در دارآباد ، آغاز شد.پیکر ناجی کودکان سرطانی تشییع شد

مرحومه پروانه وثوق که یکشنبه گذشته دارفانی را وداع گفت ، پس از انجام شدن مراسم تشییع ، با حضور همکاران ، متخصصان ، پزشکان ، کارکنان محک و همچنین برخی خانواده های کودکان سرطانی ، در بهشت زهرا به خاک سپرده شد .

مرحومه پروانه وثوق تنها فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان با مدرک پروفسوری در ایران بود . وی که متولد سال 1314 از تفرش بود ، دوره تحصیلی پزشکی خود را در ایران گذرانده و دوره های تخصص و فوق تخصص را در دانشگاههای کمبریج ، ماساچوست ،  ایلینویز و واشنگتن سپری کرده بود.

این استاد فقید در سال 1350 پس از اتمام دوره های تحصیلی ، به ایران برگشت و نخستین بخش خون و سرطان کودکان را در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) تهران راه اندازی کرد .

این استاد فقید دانشگاه علوم پزشکی تهران که صاحب بیش از 100 مقاله و تالیف در رشته تخصصی خود است ، معلم اول متخصصان خون وانکولوژی کودکان کشور به حساب می آید .

مرحومه دکتر وثوق پس از بازنشستگی از دانشگاه بقیه عمر خود را وقف درمان کودکان سرطانی در موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ( محک ) کرد و در مدت ده سال خدمت خود در بیمارستان محک ، هیچ حقوق و دستمزدی از بیمارستان دریافت نکرد .
برچسب ها: کودکان سرطانی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
املاکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
0
واقعا ما اینجور آدمای تو کشرمون کم داریم حیف که میرن ولی مطمنا تو بهشتن جاشون همیشه سبز
:
:
:
آخرین اخبار