تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۹۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در منطقه سیدعباس در محور شوش – اهواز
دو سال تاخیر در نصب یک پل عابر پیاده
با گذشت دو سال از موعد نصب پل‌های عابر پیاده محور شوش – اهواز، هنوز پل عابر پیاده منطقه سیدعباس بلاتکلیف مانده است.

پیش از این کار حمل و نصب قطعات اصلی پل‌های پیاده در محل‌های مورد نظر در دی و بهمن ماه سال گذشته انجام شده بود ولی ادامه عملیات نصب پلهای فلزی به دلیل وجود معارض و موانع طبیعی از جمله تیرهای برق فشار قوی و متوسط و همچنین برخی جدول بندی ها به کندی پیش رفت.

در راستای ارتقای ایمنی و کاهش سوانح در محورهای مواصلاتی به خصوص محور ترانزیتی شوش ـ اهواز در نقاط تلاقی شهرهای شوش، شاوور، الوان و روستای سید عباس، اداره راه و ترابری شوش نسبت به احداث پی و نصب پل عابر پیاده در نقاط مذکور اقدام کرد که در آبان ماه سال 90 پی کنی و پی سازی پل‌ها شروع شده بود.

در ‌‌نهایت در مرداد ماه سال 1391 پس از رفع موانع، عملیات نصب آخرین قطعات پل‌های عابر پیاده که شامل پله‌ها است از پل شاوور آغاز شد.

با احداث این پل های عابر پیاده که بیشتر آنها در محل‌های پر رفت و آمد شهر‌ها و محل عبور دانش آموزان قرار دارند، انتظار می‌رود با استفاده صحیح از آنها و عدم عبور عرضی از بستر راه، به میزان قابل توجهی سوانح راهنمایی و رانندگی در محل‌های مذکور کاهش یابد.

مسئولان می گویند این پلها برای رفاه حال شهروندان در محدوده شهرهای الوان، شاوور و روستای سید عباس كه در مسیر جاده ترانزیتی اهواز - شوش قرار دارند، احداث شده اند.

پلهای عابر پیاده مزبور به همت اداره راه و ترابری شوش با هزینه ای افزون بر یك میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شدند اما با گذشت دو سال هنوز قطعات یکی از این پلها در کنار جاده روستای سیدعباس قرار دارد.

سید جواد ساعدی دهیار روستای سیدعباس در این باره به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه با پیگیری هایی که برای نصب این پل انجام شد اما هنوز به نتیجه نرسیدیم.

ساعدی افزود: در ابتدا گفتند که دو تیر برق مانع از نصب پل شده اند که سال گذشته آن دو تیر برق را برداشتیم و هنوز خبری از نصب انها نشده است.

مریم عبدالخانی یکی از دانشجویان روستای سید عباس است.

وی در این باره می گوید: اخیرا بارها ماشین های سنگین در نزدیکی روستا یا واژگون یا تصادف کرده اند.

عبدالخانی همچنین گفت: وجود چنین پلی برای این منطقه بسیار ضروری است و تا اتفاق ناگواری برای اهالی این منطقه پیش نیامده خواستار نصب هرچه زودتر این پل را داریم.
 
اما مشکل فقط در این محور نیست. کمی آن سوتر و در حوالی شیبان نیز مشکل پل وجود دارد. اهالی شهر شیبان نیز می گویند که پل جاده اهواز - ملاثانی واقع در جاده اصلی روبروی شهرک طالقانی شیبان بدنه آن در حال ریزش است و تاکنون هیچگونه پیگیری از طرف مسئولان مربوطه جهت بازسازی آن مشاهده نشده است.

به گزارش مهر، با نصب پل های بین راهی خطر تصادف و فوت اهالی شهر و روستاهای نزدیک محورهای بین شیری پائین تر آمد. نصب پل در شاوور و الوان موجب خرسندی اهالی این مناطق شده است اما روستائیان سید عباس هنوز از وضعیت بلاتکلیفی گله دارند.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
0
0
پل عابر پياده روبروي پارك صدف و فرهنگ شهر اهواز هم همين حال روز داره
:
:
:
آخرین اخبار