تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۹۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پارک بانوان اهواز کلنگ زنی شد
پارک بانوان اهواز با کش و قوس های فراوان در نهایت کلنگش به زمین خورد.

 پاركهاي بانوان اماكني هستند كه تنها بانوان حق حضور در آن را دارند تا بتوانند بدون حجاب و با آرامش و خيالي راحت استراحت و ورزش كنند به همين دليل همه بخشهاي مديريت اين پارك‌ها به زنان سپرده مي شود.

پارک بانوان اهواز کلنگ زنی شد

کلنگ این پروژه امروز در محدوده منطقه چهار شهرداری اهواز واقع در اتوبان گلستان، جنب آبشار مصنوعی به زمین خورد.
 
در این مراسم که با حضور استاندار، فرماندار و شهردار اهواز برگزار شد، مساحت کل پروژه 80 هزار متر مربع و شامل احداث سوله‌های ورزشی سرپوشیده، ایجاد زمینهای ورزشی روباز، ایجاد زمینهای ورزشی چند منظوره اعلام شد.

احداث ساختمان شیشه ای بازیهای مدرن، راه اندازی ساختمان آموزش فرهنگی عقیدتی، ایجاد پیست دوچرخه سواری، ایجاد مسیر ورزش تندرستی و ساخت دریاچه مصنوعی و احداث پارکینگ از دیگر خدمات این پارک برای زنان و دختران اهوازی است.

مسئولان شهری اهواز هدف از اجرای این پروژه را ایجاد مکانی مناسب برای استفاده اختصاصی بانوان ‌که با آرامش و خیال راحت به استراحت و ورزش بپردازند اعلام کردند.

این پارک از فضای بیرون طراحی کاملا ایمنی دارد و مدیریت اجرایی و عوامل پارک را بانوان بر عهده دارند.

در دهه 70 بود كه ايده راه اندازي پاركهاي ويژه زنان به تبعيت از برخي كشورهاي مسلمان به ذهن مديراني ايراني راه يافت. طرح اوليه اين بود، « پاركي كه در آن زنان راحت باشند و ديوارهايش را پرده هاي بلند رنگي بپوشاند» داشتن درختهاي بلند يا قرار گرفتن در بلندي دو شرط براي اختصاص دادن هر زميني به ايجاد پارك بانوان در آن است.

مزيت پاركهاي ويژه زنان براي بسياري از بانوان مي تواند اين باشد كه شايد ديگر صبحها با خيال آسوده از پاركي كه فقط اختصاص به زنان دارد، حتي نگهبانها و دربانش زن هستند، براي پياده روي استفاده كنند و حتي وقتي هوا كمي تاريك مي شود، در محيط پارك احساس ناامني نكنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار