تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۹۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح همکدسازی در مخابرات
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرایط فنی لازم برای دادن ظرفیت اینترنت تا هشت مگ در مخابرات وجود دارد گفت: برخی قوانین و مقررات و زیرساخت ها مانع از افزایش سرعت اینترنت در کشور شده است.

مظفر پور رنجبر صبح چهارشنبه در محل اداره کل مخابرات استان سمنان ضمن بیان اینکه قوانین و مقررات مانع افزایش سرعت اینترنت در ایران شده است افزود: باید یک سری مجوزها داده و انحصارها برداشته شود تا بتوانیم با افزایش ظرفیت امکان رشد سرعت اینترنت فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه باید پهنای باند در اختیار قرار گیرد گفت: اگر اجازه دهند پهنای باند وارد کنیم و دولت اجازه ورود آن را از خارج صادر کند مخابرات می تواند ظرفیت را 100 مگ افزایش دهد در حالی که الان با داشتن ظرفیت هشت مگ دو مگ در اختیار کاربران قرار می گیرد.
 
واگذاری یک میلیون شماره تلفن ثابت به مردم
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در خصوص واگذاری تلفن های ثابت و همراه در کشور نیز گفت: سال گذشته یک میلیون شماره تلفن ثابت به مردم واگذار شده و امسال نیز این تعداد در برنامه است.
 
پور رنجبر ادامه داد: شرکت مخابرات ایران تصمیم به سرمایه گذاری در خارج و داخل کشور دارد و تاکنون در این مورد اقداماتی انجام شده است.
 
وی همچنین گفت: سرمایه گذاری شرکت مخابرات در خارج از کشور تنها در حوزه تلکام صورت خواهد گرفت و فعلاً در حوزه دیگری وارد نخواهیم شد اما در داخل کشور در حوزه های مختلف سرمایه گذاری هایی خواهد شد که سرمایه گذاری در سهام برخی بانک ها از آن جمله است.
 
اجرای طرح همکدسازی در مخابرات ایران
 
مدیر عامل شر کت مخابرات ایران همچنین با اشاره به طرح همکدسازی در مخابرات، گفت: این طرح خواست دولت است و مخابرات به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ که رسالت اجتماعی دارد، با وجود اینکه به نفع مخابرات نیست و زیان مالی برای این سازمان دارد، آماده اجرای این طرح است.
 
پور رنجبر اجرای این طرح را به نفع مشترکان دانست و افزود: این طرح حدود 120 میلیارد تومان ضرر مالی برای شرکت مخابرات دارد که هنوز محل تامین این هزینه از طرف دولت مشخص نشده است.
 
وی  با بیان اینکه درخواست افزایش آبونمان و اصلاح ساختار تعرفه ها ارتباطی با این طرح ندارد و مخابرات از این تداخل همزمان راضی نیست، گفت: در تلفن همراه نیز سال قبل واگذاری 10 میلیون شماره تلفن همراه در برنامه بود که شش میلیون شماره محقق شد و امسال نیز همین رقم در برنامه قرار دارد.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات در خاتمه متذکر شد: هرچه شمار مشترکان افزایش می یابد به دلیل اشباع بازار امر واگذاری نیز مشکل می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار