تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۳۹۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله‌جزایری:‌شورای‌نگهبان‌شهامت‌به‌خرج‌داد
امام جمعه اهواز با بیان اینکه شورای نگهبان در اعلام نظر نهایی در خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری شهامت به خرج داد، گفت: اعضای این شورا افرادی متدین و با تقوا هستند که تنها به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می کنند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: حماسه بزرگی در پیش است؛ روزی حماسه در میدان های جنگ بود و دشمن با توپ و تانک به ما یورش می آورد، ولی اکنون زمان جنگ نرم و فتنه و توطئه از سوی انگلیس و آمریکا و اسرائیل است. در این جنگ دیگر از توپ و تانک خبری نیست و زمانی که شیپور جنگ نواخته می شود، شیطنت دشمن آغاز می شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای به هم ریختن اوضاع در کشور، افزود: برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید هوش سیاسی داشته باشیم؛ حضور پرشور در صحنه هایی مانند راهپیمایی ها و همچنین انتخابات ریاست جمهوری نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار است و انشاالله اگر بتوانیم با حضور گسترده در پای صندوق های رای رئیس جمهوری با رای بالا و بیش از 40 میلیون را انتخاب کنیم، این موضوع بر حل مشکلات بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: اگر تصور کنیم که با ضعف و ترس و امتیاز دادن به دشمن کار پیش می رود، اشتباه بزرگی کرده ایم. دشمنان این نظام حرف منطقی را نمی فهمند و در مقابل آنها باید قدرتمند ظاهر شویم. حضور پرشور و گسترده در انتخابات و حمایت همه جانبه از نظام موجب تغییر موضع و ادبیات دشمن می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت کاندیداها، خاطرنشان کرد: در این زمینه شورای نگهبان به وظیفه خود عمل کرد و شهامت به خرج داد و با توجه به مصالح کشور و اصول قانونی، اسامی کاندیداها را اعلام کرد؛ همچنین در مورد برخی نامزدها که این تردید وجود داشت که آیا شرایط سنی و جسمی و کهولت سن به آنها اجازه خواهد داد که کار را به دست بگیرند، شورای نگهبان مصالح کشور را مقدم دانست و به وظیفه خود عمل کرد.

وی ادامه داد: اعضای این شورا نیز افرادی متدین و با تقوا هستند که تنها به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی (ع)، به تشریح پیروزی های رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر پرداخت و اظهار کرد: فتح خرمشهر یک پیروزی معجزه آسا بود و در شرایطی که متجاوزان با بهره گیری از تجهیزات و امکانات بسیار بیش از 5 هزار کیلومتر از خاک کشور را تصرف کرده بودند، رزمندگان اسلام با کمک توجهات و عنایت های الهی در این نبرد به پیروزی رسیدند و با فتح خرمشهر اسلام را سربلند کردند. همچنین چهارم خرداد نیز روز مقاومت دزفول است و مردم این شهر نیز زیر آتش موشک های بعثی ها ایستادند و حماسه آفریدند.

آیت الله موسوی جزایری با محکوم کردن جنایت ها در سوریه و بحرین، گفت: وهابی ها و سلفی ها با حمایت آمریکایی ها در سوریه جنایت های متعددی را مرتکب می شوند و در این شرایط وظیفه داریم که از مردم بی دفاع سوریه حمایت کنیم. مردم بحرین نیز زیر ظلم و ستم آل سعود و آل خلیفه گرفتار شده اند و با دست خالی در برابر این حاکمان ظالم مقاومت می کنند.
:
:
:
آخرین اخبار