تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۰۱۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی ستاد قالیباف:
تشریح روند جلسات ستاد ائتلاف سه گانه
سخنگوی ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف تاکید کرد: ستاد ائتلاف سه گانه تعطیل نشده، بلکه ماموریت آن در مرحله اول انجام شده و رئیس این ستاد و اعضای محترم آن در فرایند اتحاد و حمایت از کاندیدای نهایی مسوولیت های جدیدی برعهده می گیرند.

پرویز اسماعیلی ضمن اشاره به سخنان اخیر دکتر خاموشی دبیر این ائتلاف، افزود: ماموریت های ستاد ائتلاف سه گانه به دو بخش قبل و بعد از ثبت نام و تائید صلاحیت ها تقسیم شده و این ستاد بعد از انتخاب نامزد نهایی ائتلاف، روند حمایت از او را آغاز می کند.

اسماعیلی با تاکید به اینکه "هر سه عضو محترم این ائتلاف از ابتدا تاکید داشته اند که اهداف این ائتلاف فراتر از انتخابات ریاست جمهوری است"، افزود: حتی با اعلام کاندیدای نهایی نیز فعالیت اعضای این ستاد پایان نمی یابد بلکه در صورت موفقیت نامزد نهایی در انتخابات، انشاء الله منتخب مردم را برای تحقق اهداف ائتلاف و حل سریعتر مشکلات مردم همراهی خواهند کرد.

وی درباره علت استعفای حسین مظفر از ریاست ستاد ائتلاف پیشرفت توضیح داد: پس از تشکیل شورای ائتلاف پیشرفت که متشکل از سه چهره شاخص اصولگرا بود، ستاد آن به ریاست حسین مظفر برای هماهنگی امور اجرایی ائتلاف آغاز به کار کرد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف افزود: ستاد ائتلاف پس از تشکیل، مسئولیت انجام کارهای اجرایی شورای ائتلاف را بر عهده گرفت. و پس از آنکه کاندیداها ثبت‌نام کردند و همچنین صلاحیت نامزدها به تأیید شورای نگهبان رسید عملا فرآیند اجرایی ستاد ائتلاف به کار خود پایان داد.

 وی با بیان اینکه انتخاب کاندیدای بر عهده شورای ائتلاف است و نه ستاد ائتلاف، ادامه داد: هفته گذشته دکتر حسین مظفر در نامه‌ای به دبیر و اعضای شورای ائتلاف پیشرفت، روند جلسات سه ماهه را گزارش داده و در آن نامه سه محور مورد پیشنهاد ستاد ائتلاف را به شورای ائتلاف برای دست یابی به کاندیدای واحد اعلام کرد. بر این اساس اکثریت قاطع اعضای ائتلاف بر ضرورت اعلام سریعتر کاندیدای نهایی بر مبنای نظر سنجی های مقطع کنونی و بهره گیری راهبردی از ارشادات روحانیت معظم تاکید کردند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف در واکنش به برخی شایعات رسانه ای، جو جلسات ستاد ائتلاف را توام با جدیت، دوستی و محبت ارزیابی کرد.

اسماعیلی با اعلام اینکه آنچه آقای مظفر گفتند بازتاب نظر جمعی ستاد ائتلاف بود، در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که «یکی از اعضای ائتلاف سه گانه «حکمیت جامعتین» را ملاک انتخاب گزینه نهایی دانسته و اعلام داشته تا آخر هستم»، گفت: خوشبختانه پاسخ شما را امروز این عضو محترم ائتلاف دادند و تاکید کردند که برای مشورت به خدمت آیات عظام مهدوی کنی و یزدی می روند و نه حکمیت.

اسماعیلی گفت: همه باید توجه کنیم که جایگاه جامعتین راهبردی، رفیع و فراتر از حکمیت است. رهنمودهای روحانیت معظم و علمای بزرگوار قطعا بایستی ملاک توجه باشد و همه باید مراقب باشیم این جایگاه که ملجا آحاد مردم است، هزینه رقابت های سیاسی نشود.

وی گفت: مبنا و مکانیزم توافق شده از ابتدا مشروعیت، مقبولیت و کارامدی و همچنین توجه به نتایج نظر سنجی دستگاههای معتبر بوده است. این مکانیزم محکم است، تغییری نکرده و اعضای محترم ائتلاف نیز چنین نگفته اند. مشورت با بزرگان و اهتمام به ارشادات روحانیت بزرگوار هم از ابتدا مورد توجه ائتلاف بوده کما اینکه اعضای ائتلاف به تنهایی و یا جمعی بارها با بزرگان جامعتین دیدار داشته اند و بزودی هم دیدار می کنند.

اسماعیلی ادامه داد: اینکه یک عضو محترم ائتلاف عنوان داشته اند که تا آخر هستم نیز، حرف صحیحی است. طبیعی است که اعضای ائتلاف تا آخر پای اهداف آن بمانند و این اتفاقا به معنای وفاداری به پیمان جمعی است.

خبرنگار مهر همچنین در خصوص این جمله که "به نفع هیچکس کنار نمی روم پرسید"، که اسماعیلی پاسخ داد: اتفاقا این هم سخن درستی است. اعضای یک ائتلاف به نفع ائتلاف و اهداف مشترک آن کنار می روند و نه به نفع اشخاص.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف در پایان ضمن تشکر از تلاش های اهالی رسانه که بار اصلی تحقق حماسه سیاسی را به دوش می کشند، دقت بیشتر آنها در انعکاس اخبار انتخاباتی را موجب شفافیت و انتخاب آگاهانه مردم دانست.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار