تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۰۴۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف آبزیان کمیاب در سنگاپور
دانشمندان علوم دریایی در آزمایشگاه موقت جزیره «Pulau Ubin» در سنگاپور از شناسایی گونه‌های جدید و فوق‌العاده کمیاب دریایی در آب‌های این کشور خبر دادند.

در بین این گونه‌های دریایی جدید دانشمندان به یک گونه شقایق دهان قرمز برخورد کردند که به نظر می‌رسد یک گونه کاملا جدید باشد چرا که تاکنون نمونه‌ مشابه آن در هیچ جای جهان مشاهده نشده است.
 
گونه جدید دیگر یک خرچنگ چنگال نارنجی است که این خرچنگ نیز تاکنون در هیچ جای جهان مشاهده نشده است. این دو گونه جدید در میان 14 گونه جدید یافت شده دیگر به چشم می‌خورند که تصور می‌شود نمونه‌های مشابه هیچ یک از آنها تاکنون در سایر اکوسیستم‌های آبی جهان شناسایی نشده است.
 
به گزارش استریتس تایمز، در سال 2010 میلادی طی برنامه پنج ساله مطالعات جامع تنوع زیستی دریایی در سنگاپور که از سوی مرکز NParks و موسسه علوم دریایی دانشگاه ملی سنگاپور صورت گرفت، حدود 30 هزار گونه آبزی و دریایی در بستر دریاها، صخره‌ها و در میان گل‌ولای آب‌ها مورد بررسی قرار گرفتند که در این میان، 10 گونه آبزی مجددا کشف شدند و از آن جمله می‌توان به گربه ماهی ساحلی اشاره کرد که 100 سال پیش در آب‌های سنگاپور مشاهده شده بود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: آبزیان ، کمیاب ، سنگاپور
:
:
:
آخرین اخبار