تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۰۵۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری فردا
بررسی لایحه بودجه دقایقی پیش به پایان رسید و اصل ماده واحده که شامل بخش‌های درآمدی، هزینه‌ای، ردیف‌ها و جداول بود با 174 رای موافق، 8 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 216 رای ماخوزه به تصویب رسید و پس از آن علی لاریجانی با تشکر از مشارکت همه نمایندگان در زمینه بررسی لایحه بودجه اظهار داشت: این بررسی فرصت مناسبی بود که نمایندگان نظرات خود را اعلام کنند و همچنین از نواب رئیس آقای حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد و محمدرضا باهنر که در برخی مواقع اداره صحن علنی را برعهده داشتند تشکر می‌کنم.

وی با تشکر از دبیران و ناظران هیئت رئیسه بیان کرد از کمیسیون‌های تخصصی که نظرات کارشناسی خوبی را به کمیسیون تلفیق ارائه کردند تشکر می‌کنم ولی فرصت اجازه نداد کلیه نظرات آنها مطرح شود اما تجربه خوبی بود که کمیسیون‌های تخصصی با دقت بندهای بودجه را بررسی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با سپاس از رئیس، هیئت رئیسه، سخنگو و اعضای کمیسیون تلفیق و دبیران آن گفت: کمیسیون تلفیق انصافا وقت زیادی را برای بررسی بودجه صرف کرد و دقت لازم را در بررسی‌ها انجام داد. همچنین از رئیس جمهور، هیئت دولت و مسئولان دولتی که در بررسی بودجه همکاری لازم را داشتند به خصوص از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، معاون امور مجلس و کارشناسان دولت آقای ممبینی، حبیبی و کردبچه نیز تشکر می‌کنم.

لاریجانی طی تشکری از وزرا، معاونین و کارشناسان دستگاه‌ اجرایی که به موقع در مجلس برای بررسی حاضر شدند تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات  و کمیسیون‌های تخصصی به دلیل همکاری لازم سپاسگزارم و همچنین از معاونت‌های مختلف مجلس در بخش قوانین، نظارت، اجرا و ادارات کل تدوین قوانین، تنفیق، چاپ و تکثیر تشکر می‌‌کنم.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: از روابط عمومی، خبرگزاری‌ها، واحد خبری و خبرگزاری خانه ملت و رادیوفرهنگ و بخش خبری صداوسیما که مردم را با ریز مسائل بودجه آشنا کردند و همچنین خبرنگاران نشریات، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها که بحث های تخصصی مجلس را پوشش دادند تشکر می‌کنم. البته بحث و بررسی بودجه با انتخابات ریاست جمهوری همزمان شد ولی خبرنگاران تلاش خود را برای انعکاس مناسب اخبار انجام دادند.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه این مجلس اولین تجربه خود را در مورد بودجه امسال به پایان رساند و فضای مجلس برای ارائه نظرات نمایندگان، فضای بازی بود گفت: بررسی بودجه امروز به پایان رسید و فردا نمایندگان مجلس در خدمت مقام معظم رهبری خواهند رسید و خیلی خوب شد که در این زمان بودجه نیز به جای مناسبی رسید تا شورای نگهبان نیز فرصت داشته باشد آن را بررسی کند و اگر مواردی بود مجدد در صحن اصلاح شود. همچنین با این کار امیدواریم تا پایان خردادماه بودجه دستگاه‌ها را ابلاغ و از اول تیرماه دستگاه‌های اجرایی مطابق بودجه جدید کار خود را انجام دهند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار