تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۰۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز شماره‌گذاری خودروهای تاریخی
دولت برای صیانت از خودرو‌های تاریخی و جلوگیری از اسقاط آنها اردیبهشت‌ماه سال 1389 آیین‌نامه شناسایی و صیانت از خودرو‌های تاریخی را مصوب و ابلاغ کرد؛ مصوبه‌ای که اجرای آن با شماره‌گذاری خودروهای تاریخی آغاز شده است .

  مجید ابوالفتحی، مدیر عامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی درباره نحوه   ثبت نام برای دریافت پلاک تاریخی و شرایط خودروها گفت: ثبت نام برای داوطلبان دریافت پلاک، به صورت اینترنتی و از طریق سایت کانون به نشانی اینترنتی www.tac.org.ir  آغاز شده است. در فاز اول طرح شماره‌گذاری خودروهای تاریخی (کلاسیک)، امکان ثبت نام برای خودروهای با قدمت 50 سال و بالاتر که دارای اصالت کالبدی و از نظر فنی سالم باشد وجود دارد و پس از آن در فاز دوم طرح، خودروهای با بیش از 25 سال سن، شماره گذاری خواهند شد .

ابوالفتحی افزود: پس از ثبت نام، دارندگان خودرو رسید و کد رهگیری دریافت خواهند کرد و پس از بررسی‌های اولیه   مدارک توسط اعضاء کارگروه، زمان کارشناسی نهایی به مالک یا دارنده خودرو اطلاع داده می‌شود. سپس خودرو به مکان دبیرخانه منتقل شده و در صورت دریافت نظریه مثبت کارشناسی، برای نصب پلاک به راهور و برای دریافت شناسنامه تاریخی به سازمان میراث فرهنگی معرفی می‌شود. ضمناً کسانی که پلاک دریافت می‌کنند به عضویت کانون نیز در می‌آیند
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار