تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۰۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چطور خاتمي اصلاح‌طلبان را ۷۲ فرقه کرد؟
همکار سابق روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب درباره وضعيت آشفته افراطيون مدعي اصلاحات نوشت آنها هفتاد و دو فرقه شده‌اند و حال اپوزيسيون از آنها هم بدتر است.

به گزارش جهان به نقل از کیهان، «آرش ب» که مدتي است به خارج از کشور گريخته در وبلاگ خود (مرثيه‌هاي خاک) مي‌نويسد: از نتايج بي‌برنامگي، عدم نقد گذشته، نشاندن آرزوها به جاي تحليل شرايط واقعي کشور و... اين مي‌شود که ۴ سال پس از انتخابات سال ۸۸، دو سال پس از حصر موسوي و کروبي و بيش از يک سال پس از انتخابات مجلس نهم، اصلاح‌طلبان و حاميانشان، هفتاد و دو فرقه شده و هر کدام ساز خود را مي‌زنند و مشخص نيست که با انتخابات رياست‌جمهوري آتي، بايد چگونه برخورد کنند.
 
وي تصريح کرد: زماني که خاتمي در انتخابات مجلس نهم شرکت کرد، مي‌شد حدس زد که اصلاح‌طلبان- يا لااقل گروه‌هايي از آنان- براي انتخابات رياست‌جمهوري برنامه دارند. بازي «مي‌آيم-نمي‌آيم» خاتمي اما بيش از يک سال طول کشيد و کمپين‌هاي مجازي و ديدارها با خاتمي نيز تنها به التماس و خواهش از او خلاصه شد براي حضور در انتخابات، بدون اين که برنامه‌اي ارائه شود يا راهکاري براي روزي که خاتمي نيايد/نگذارند بيايد.
 
او مي‌افزايد: با عدم پذيرش خاتمي، تمام اين التماس‌ها عينا به سمت هاشمي رفسنجاني رفت. نه برنامه‌اي، نه تحليل درستي از اوضاع و... حال که هاشمي رد صلاحيت شده، خاتمي نيامده، موسوي و کروبي در حصرند و هر فرصتي از ميان رفته، کاسه چه کنم چه کنم شايع‌ترين ابزار دوستان اصلاح‌طلب است. گروهي به دنبال تحريم‌اند، برخي سوداي حمايت از روحاني يا عارف را در سر مي‌پرورانند و عده‌اي ديگر نيز مايوس و نااميد از رد صلاحيت هاشمي، زانوي غم در بغل گرفته‌اند.
 
آرش-ب همچنين نوشت: برخي اصلاح‌طلبان پيش از اين گفته بودند که کانديداي آن‌ها يا خاتمي يا هاشمي رفسنجاني است، بدنه سرگردان‌اند. صدايي از خاتمي و هاشمي بلند نمي‌شود، مگر تکرار مکرراتي که هر بچه ده ساله‌اي هم مي‌تواند پيرامون وضعيت بگويد.
 
وي در پايان نوشت: اپوزيسيون؟ شوخي مي‌کنيد؟ آن‌ها که سي سال است تکيه زده‌اند بر تخت بي‌خيالي و بدون ارزيابي درست از وضعيت کشور، مشغول صدور بيانيه‌هايي براي «ثبت در تاريخ» هستند.

برچسب ها: خاتمی ، اصلاح‌طلبان
:
:
:
آخرین اخبار