تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۰۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همه كالاها،مشمول برچسب شبنم مي شوند
مديرعامل شركت خدمات انفورماتيك راهبر با اشاره به افتتاحيه اپراتور چهارم در قالب اجراي طرح شبنم گفت: طرح شبنم يكي از طرحهاي زيرساختي است كه با پيشروي، رشد و تكميل مي تواند به توسعه زيرساخت در حوزه مديريت توزيع كالا بينجامد.

شاتا: «محمود اعلايي» در مراسم افتتاحيه و اعطاي لوح اپراتوري كشوري به شركت مشاوره مديريت و خدمات ماشيني تامين به عنوان اپراتور چهارم طرح ملي رهگيري كالاهاي وارداتي (طرح شبنم) افزود: با اجراي مرحله چهارم، به زودي  همه كالاها، مشمول برچسب شبنم قرار مي گيرند.
 
وي در ادامه با اشاره به ذيفعان اجراي اين طرح افزود: مردم، وارد كنندگان، دولت  به عنوان نهاد حاكميت و واحدهاي صنفي از ذينفعاني هستند كه از اجراي طرح منتفع مي شوند.
اعلايي به اثرات مثبتي كه اجراي اين طرح ملي از ابتدا تا كنون به همراه داشته است اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال در سال 89 واردات گوشي تلفن همراه بالغ بر 30 ميليون دلار بوده است كه اين رقم در سال 90 كه همزمان با اجراي طرح شبنم بوده به 93 ميليون دلار افزايش يافته و اين نشان از افزايش 8 برابري واردات گوشي تلفن همراه در قالب اجراي طرح شبنم است.
 
مديرعامل شركت خدمات انفورماتيك راهبر افزود: همچنين در سال 91 اين ميزان به 176 ميليون دلار رسيده يعني واردات گوشي تلفن با اجراي اين طرح 6 برابر افزايش پيدا كرده است.
 
وي ، ايران را جزء اولين كشورهايي دانست كه در منطقه به اجراي اين طرح اقدام كرده اند و در اين راستا يادآور شد: اجراي طرح ملي نيازمند همكاري ملي است از اين رو براي حضور دراين طرح بزرگ نيازمند شبكه اپراتوري بزرگي نيز هستيم.
 
اعلايي با بيان اينكه از ابتداي خرداد ماه پروانه اپراتور چهارم براي شركت مشاوره مديريت و خدمات ماشيني تامين صادر شده است افزود: امروز در كشور بيش از 800 ميليون واحد كالا برچسب كالا دارند.
 
همچنين در اين مراسم معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان افزود: توجه به مباحث قاچاق در كشور از اهميت خاصي برخوردار است از اين رو اجراي طرح شبنم از ابتدا با جديت دنبال شد چرا كه مبارزه با پديده شوم قاچاق علاوه بر حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان، توسعه اقتصادي كشور را به همراه خواهد داشت.
 
«مجتبي فرمهيني فراهاني» با اشاره به اينكه اهداف اصلي ما در اجراي اين طرح تاكيد بيشتر بر كنترل و بازرسي و كارشناس محور بودن آن بود تصريح كرد: دراين زمينه برنامه هاي مناسبي تدوين شد كه تقويت وتوسعه زيرساختها از آن جمله بود.
 
وي در ادامه با اشاره به موفقيتهاي اجراي اين طرح تصريح كرد: در سال 91 بيش از 227 هزار مورد بازرسي از سطح واردكنندگان و عرضه توسط اين سازمان انجام شده است همچنين دراين مدت بيش از 10 ميليارد تومان پرونده تخلفاتي تشكيل داديم و كشفيات قاچاق داشتيم.
 
فراهاني همچنين توجه به سلامت تجارت و امنيت و حمايت از كار و سرمايه ايراني را از ديگر اهداف تعيين شده دراين طرح دانست و اظهار كرد: طرح شبنم در سطح عرضه از موفقيت نسبي برخوردار بوده اما در سطح واردات موفقيت خوبي را پشت سر گذاشته كه اميدواريم گسترش پيدا كند.
برچسب ها: مشمول ، کالا ، برچسب ، شبنم
:
:
:
آخرین اخبار