تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۱۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به ما رای بدهید تا سیگار کشیدن آزاد شود!
خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت: اتحادیه هتل‎ها و رستوران داران بلغارستان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواستار لغو قانون منع استعمال دخانیات توسط دولت آینده شد.
 
این درحالی است که قانون منع مصرف دخانیات در هتل‎ها و رستوران‎های این کشور که به صورت مرحله بندی آغاز شده بود، از ژوئن سال گذشته به طور کامل به اجرا درآمده است.
 
طبق مقررات پیشین بلغارستان، در برخی رستوران‎ها و کافه‎ها استفاده از دخانیات مجاز بود اما از اواسط 2012 این قانون به طور کامل و فراگیر در سراسر کشور به اجرا درآمد.
 
این قانون با اعتراض عمومی و برگزاری کمپین‎هایی توسط فعالان صنعت هتلداری و رستوران داران بلغارستان روبرو شد. این اعتراض‎ها سبب شد این قانون به کمیسیون سلامت و اقتصاد در پارلمان پیشین این کشور برده شود اما تلاش واعتراض‎ها به جایی نرسید.
 
ادامه ناخرسندی‎ها اکنون و درآستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، این موضوع را به یک محور مهم در انتخابات مبدل کرده است. حزب سوسیالیست بلغارستان در کمپینی که درانتخابات 12 ماه مه برگزار شد، وعده داده است درصورت دستیابی به قدرت سیستم پیشین را در مصرف دخانیات در برخی رستوران‎ها و هتل‎ها باز می‌گرداند.
 
به گفته" بالگوی راگین" مدیر اتحادیه هتل‎ها و رستوران‌های بلغارستان، مقررات پیشین اجازه می‎داد که هتل‌ها و رستوران‎ها با ایجاد اتاق مخصوص و فضاهای کاملا جداگانه، بخش ویژه سیگاری‎ها را از غیر سیگاری‎ها جدا کنند. با این تمهیدات امکان مصرف دخانیات را برای افراد فراهم می‌شد.
 
او اعلام کرد که اتحادیه قرار است این موضوع را با حزب سوسیالیست و پیشنهادهای حمایتی آن‎ها مورد بحث و بررسی قرار دهد.
 
راگین یادآور شد که در 5 ماه نخست از اجرای این قانون بیش از 8 میلیون لوا برابر با 400 میلیون یورو خسارت درپی داشته است.
 
وی افزود: «من شخصا طرفدار غیر سیگاری‎ها هستم اما به عنوان یک نماینده این صنف، معتقدم باید نسبت به شرایط اقتصادی واقع بین بود زیرا مسئله برسر ادامه بقا یا نابودی این صنف است.»
برچسب ها: سیگار
:
:
:
آخرین اخبار