تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۱۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازتاب مناظره دیروز در رسانه‌های انگلیسی
خبرگزاری رویترز در خبری با عنوان "کاندیداهای انتخاباتی در زمینه مسیر سیاست خارجی ایران با یکدیگر اختلاف‌نظر داشتند" به اظهارات حسن روحانی و سعید جلیلی درباره سیاست خارجی ایران در سال‌های گذشته و حال حاضر اشاره کرد و نوشت که رییس‌جمهور ایران به طور کلی مسوولیت امور داخلی به ویژه اقتصاد را بر عهده دارد و می‌تواند مستقیما روی تصمیمات سیاست خارجی تاثیر بگذارد.

خبرگزاری فرانسه نیز در خبری با عنوان "کاندیداهای انتخاباتی از تاکتیک‌های مذاکرات هسته‌یی ایران خرده گرفتند" نوشت که کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران روز جمعه در یک مناظره داغ تلویزیونی درباره مذاکرات هسته‌یی با قدرت‌های جهانی از برخی سیاست‌های مذاکره‌کننده هسته‌یی ارشد ایران انتقاد کردند.

این خبرگزاری با اشاره به اینکه سعید جلیلی رییس تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌یی ایران و نماینده رهبر معظم ایران در مذاکرات با کشورهای عضو ۱+۵ است نوشت که مناظره زنده روز جمعه روی سیاست خارجی ایران متمرکز بود و موضوع هسته‌یی در محوریت آن قرار داشت.

این خبرگزاری به بخشی از مناظره علی‌اکبر ولایتی با سعید جلیلی اشاره کرد و به نقل از جلیلی نوشت که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران نتیجه موفقیت ایران در از بین بردن اتفاق‌نظر بین قدرت‌های جهانی بود.

این خبرگزاری گزارش داد که راه‌حل‌های احتمالی برای موضوع هسته‌یی ایران و تحریم‌ها یکی از موضوعات مورد علاقه در میان هشت کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بوده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی با عنوان "کاندیداهای ریاست‌جمهوری ایران درباره مذاکرات هسته‌یی مناظره کردند" گزارش داد که هشت کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در زمینه چگونگی مدیریت مذاکرات هسته‌یی در گفت‌وگو با کشورهای ۱+۵ با یکدیگر اختلاف نظر داشتند.

این خبرگزاری گزارش داد که این هشت کاندیدا دیدگاه‌هایشان را در سومین و آخرین مناظره تلویزیونی در روز جمعه مطرح کردند و این مناظره چهار ساعته به سیاست خارجی و مسائل داخلی معطوف بود.

شبکه تلویزیونی بلومبرگ نیز در گزارشی با عنوان "کاندیداها ایران از دیپلماسی هسته‌یی جلیلی انتقاد کردند" گزارش داد که مناظره روز جمعه بین کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به بحث‌های غیرمنتظره‌ای کشیده شد.

این شبکه تلویزیونی با اشاره به قسمت‌هایی از اظهارات برخی از کاندیداها، گزارش داد که ایران در زمینه موضوع هسته‌یی‌اش با غرب مناقشه دارد و تحت فشارهای اقتصادی و مالی آمریکا و متحدانش قرار گرفته است.

روزنامه فایننشیال تایمز نیز در گزارشی با عنوان "کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به خاطر سیاست هسته‌یی‌اش مورد انتقاد قرار گرفت" به مناظره تلویزیونی روز جمعه پرداخت و مدعی شد که این مناظره داغ گوشه‌ای از اختلاف‌ نظرهای مقامات عالیرتبه ایران را در زمینه برنامه هسته‌یی‌اش به نمایش گذاشت.

این روزنامه نوشت که جلیلی در این مناظره از سوابقش دفاع کرد و تاکید کرد که سیاست "مقاومت" در برابر کشورهای غربی موفقیت‌تر از سیاست مذاکره‌کنندگان میانه‌روتر بود.

روزنامه دیلی‌استار نیز در گزارشی با عنوان "کاندیداهای انتخاباتی در زمینه سیاست خارجی ایران با یکدیگر مناظره کردند" به پوشش خبری مناظره روز جمعه و انعکاس بخشی از اظهارات برخی از کاندیداها پرداخت.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی به پوشش مناظره روز جمعه بین کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پرداخت و در ادامه گوشه‌هایی از بحث‌هایی را که بین تعدادی از کاندیداها مطرح شد، منعکس کرد.
برچسب ها: مناظره ، انتخابات1392
:
:
:
آخرین اخبار