تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۱۷۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشریح برنامه‌های قالیباف در حوزه اجتماعی
سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف پیشگیری جدی و مبارزه قاطع با شیوع مواد مخدر صنعتی و سنتی، کمک به درمان آسیب دیدگان اجتماعی و افزایش سطح شاخص‌های امید به آینده را از اولویتهای اجتماعی این کاندیدای ریاست‌جمهوری عنوان کرد.

پرویز اسماعیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف با اشاره به برنامه‌های این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه اجتماعی، گفت: دولت یازدهم باید بلافاصله در سال اول به مدیریت و عقب زدن آثار آسیب‌های اجتماعی مشغول شود و در این مسیر بهبود سطح‌کیفی زندگی مردم از الزامات اساسی است.

وی افزود: به هیچ عنوان نمی‌توان آسیب‌های اقتصادی سالهای اخیر را که بر کشور و مردم وارد آمده نادیده گرفت و یکی از چالش‌های اساسی دولت بعدی روبرو شدن با این آسیب‌ها و اثرات منفی آن بر حوزه اجتماع است. البته کشور توان مدیریت این چالش ها را دارا است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف تصریح‌کرد: متاسفانه کاهش ارزش پول ملی و افت توان اقتصادی مردم، آنها را به سوی مشکلاتی فراتر از اقتصاد خانواده سوق داده است‌که پیش از این سابقه نداشت. به طور مثال در حوزه سلامت و تغذیه، مهمترین اثر فشارهای اقتصادی بر سبد غذایی خانواده ها وارد شد، به طوری‌که برخی ناچار شده اند گروهی از اقلام پروتئینی را از سبد غذایی خانواده کم یا حتی حذف کنند.

اسماعیلی ادامه داد: اقشاری نیز که جزو قشر متوسط جامعه بودند و می توانستند نیازهای عمومی خانوار را کم دردسرتر تهیه کنند، در سالهای اخیر به طبقه پایین تر سقوط کرده و درگیر برخی آسیبهای اجتماعی شده اند.

وی با اشاره به تاکیدات صریح مقام معظم رهبری در زمینه اصلاح اوضاع اقتصاد و چرخه تولید،‌گفت:‌ گران شدن بی منطق و بی‌وقفه مواد غذایی، مسکن و هزینه های زندگی برای آنهایی که امکان بهتری داشتند، موجب شده دارایی شان بی ارزش شود و به مصرف برسد و برای گروههای کم برخوردار ناراحتی های روحی، جسمی و روانی یا احیانا آسیب‌های بدتر اجتماعی نظیر جرم و بدهکاری را ایجاد می‌کند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف خاطرنشان‌کرد:‌ در حالیکه کشور ما توانمندی فوق العاده بالایی در‌تامین ما‌یجتاج روزمره و از جمله فرآورده های غذایی شهروندان دارد، مشاهده چنین مشکلاتی نشانه ضعف مدیریت و سوء تدبیر در اداره امور است.

اسماعیلی همچنین گفت: قالیباف معتقد است دولت بعدی نمی تواند چشم خود را به روی این آسیب‌ها ببندد و اساسا تا زخمهای اجتماعی را درمان نکند یا در مسیر ترمیم نیندازد، نمی تواند به هیچ کار دیگری بپردازد. دولت یازدهم اول باید برای رفع چنین آسیب‌هایی آستین بالا بزند و رهانیدن دولت از سیاست و تمرکز بر درمان دردهای جامعه در همین راستا است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حوزه سلامت نیز بسیاری از بیماران به دلیل ناتوانی از پرداخت هزینه ها، درمان بیماری را رها می کنند یا با آن مدارا می کنند تا جایی که بیماری پیشرفت می کند و به مراحل خطرناک می رسد. حتی گفته می شود یکی از دلایل رشد آمار بیماری سرطان های گوارشی و کلیوی در کشور ناتوانی اقشار عادی مردم از تامین هزینه سنگین درمان است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف اضافه کرد: قالیباف برای حل این مسائل قصد دارد با اتخاذ روشهای اصلاحی در اقتصاد و مدیریت اجتماعی، از یک سو به ارتقای کیفیت عمومی زندگی مردم بپردازد و از سوی دیگر، تقویت بهداشت عمومی و روانی خانواده ها را در راس فعالیت های وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر قرار دهد.

اسماعیلی تاکید کرد: برای این منظور باید از یک سو به‌کاهش سهم پرداخت از جیب مردم در هزینه های درمان از حدود70 درصد فعلی به 30 درصد، ارتقای استاندارد و‌کیفیت خدمات درمانی و افزایش سطح رضایت مردم در اقصی نقاط کشور و همچنین برابری سطح خدمات و مزایای بیمه های روستایی با بیمه های شهرنشینان پرداخت. از سوی دیگر برای تکمیل و توسعه کیفی شبکه اورژانس کشور و همچنین توسعه فعالیت های پیشگیرانه برای کنترل بیماری ها و تضمین سلامت آحاد مردم شبانه روز کار کرد.

وی پیشگیری جدی و مبارزه قاطع با شیوع مواد مخدر صنعتی و سنتی، کمک به درمان آسیب دیدگان اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی آنان، افزایش سطح شاخص های امید به آینده، امنیت شغلی و همچنین توسعه مشارکت اجتماعی مردم در تحقق سلامت اجتماعی و‌ اولویت پیشگیری را از برنامه های دولت قالیباف برای درمان آسیبهای اجتماعی ذکر کرد و گفت: اگر دولت بتواند سطح زندگی مردم را بالا ببرد و شالوده زندگی هموطنان را بر اساس فاکتورهای مثبت و قوی بنا کند، بطور طبیعی بخش مهمی از آسیبهای اجتماعی را کنار زده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار