تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۲۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بعد از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود
"محمدباقر قالیباف" کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه پرس و جو که عصر امروز چهار‌شنبه، (22 خرداد) از رادیو جوان پخش شد، در ابتدای سخنانش به تجربه مدیریتی خود اشاره کرد و گفت: بنده در طول زندگی‌ام و بعد از جنگ تحمیلی در حوزه‌های عملی و اجرایی انجام وظیفه کرده‌ام و همین طور فعالیت‌های علمی خودم را در دانشگاه پیش برده‌ام.

قالیباف بیان کرد: انقلاب فرصتی به من داد که توانستم از سن 18 سالگی درگیر کار شده و از فرصت‌ها استفاده کنم، بنابراین امروز در ارتباط با نسل جوان احساس دین کرده و تلاش خواهم کرد با در اختیار قرار دادن فرصت‌هایی به جوانان در دهه چهارم انقلاب دین خود را ادا کنم.

وی در ادامه افزود: مهمترین انگیزه من از شرکت در انتخابات این است که یک تغییر اساسی در ساختار اداری و اجرایی کشور به وجود بیاورم چراکه مدیریت نیازمند یک تحول جدید و اساسی است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نظر شما یک مدیر موفق چه خصوصیاتی دارد؟ اظهار داشت: یک مدیر موفق باید اطمینان درونی به خودش داشته و توان، تعهد و تخصص لازم را در حوزه مدیریت کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت نباید وارد حاشیه ها شد، چراکه اگر مدیری درگیر حاشیه‌ها شود، از رسالت اصلی خود یعنی رسیدگی به دغدغه و مشکلات مردم باز می‌ماند و خرد جمعی در تصمیم گیری‌ها از بین می‌رود.

قالیباف تصریح کرد: متاسفانه امروزه در کشور ما کارهای سیاسی و اجرایی به هم گره خورده است و مدیران ما با آزمون و خطا رفتار کرده و کمتر اهل مشورت هستند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه ویژگی در خودتان دیدید که کاندیدای ریاست جمهوری شدید؟ بیان داشت: بنده در یک خانواده متوسط رو به ضعیف بودم و عقبه ثروتی و قدرتی ندارم و به لطف خدا و اسلام و به دلیل احساس دینی که به انقلاب و جوانان می‌کنم برای انجام وظیفه و خدمت به جامعه در این عرصه حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد: مهمترین چالش کشور با وجود منابع طبیعی و انسانی غنی، ضعف مدیریت و سو تدبیر است و من احساس می‌کنم، می‌توانم یک تحول جدی در عرصه مدیریت کشور ایجاد کنم.

قالیباف اضافه کرد: جامعه دچار سیاست زدگی است چراکه جمعیت محدودی به جناح‌های مختلف سیاسی تقسیم شده است، بنابراین تجربه این چند دهه نشان داده که ما باید اداره کشور را از این ریل خارج کرده و در یک ریل جدید قرار دهیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر برای امنیت روانی، اقتصادی و سیاسی مردم اهمیت قائل می شوید؟ گفت: فلسفه تشکیل حکومت‌ها و دولت‌ها چیزی جز امنیت نیست بنابراین یکی از مهمترین وظایف دولت تامین آرامش و آسایش و آوردن امنیت به جامعه است.

وی تصریح کرد: همانطور که امنیت یک امر جدی و مهم است اما متاسفانه برخی مواقع سیاستمداران از این نیاز حیاتی مردم سواستفاده کرده و با دخالت در زندگی افراد با حربه امنیت یک ناامنی برای بخش‌های مختلف زندگی افراد ایجاد می‌کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر رقبای شما در انتخابات پیروز شوند، شما پشتیبان آنها خواهید بو؟د گفت: بعد از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود چراکه نیت ما خالصانه و برای کمک به مردم است و در واقع شرط عقل و انصاف نیز همین است.

وی ادامه داد: شخص پیروز در انتخابات حتما باید از موضع تواضع بیشتری برخوردار بوده تا بتواند فکر دیگران در جهت پیشبرد کارها استفاده کند چراکه مبنای کار خدمت به جامعه و مردم است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما برای تعمیق وحدت، اخلاق سیاسی در میان مردم چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار داشت: شرط اول رسیدن به وفاق اجتماعی، وجود انسجام درونی در دستگاه دولت است چراکه اگر همدلی و همبستگی در درون سازمان وجود نداشته باشد در میان مردم وفاق ملی اتفاق نخواهد افتاد.

قالیباف تصریح کرد: برای ایجاد وفاق ملی باید فرصت‌ها را به درستی در اختیار افراد قرار دهیم و آنها را با لیاقت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارند در حوزه دولت به کار بگیریم و از تبعیض و تصمیم‌گیری شخصی جلوگیری کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما جهت اشتغال زایی برای جوانان با توجه به ظرفیت های شغلی چیست؟ اظهار داشت: ما چون دچار سو تدبیر هستیم برنامه ریزی مشخص و مدونی نداشته و از خرد جمعی استفاده نمی‌کنیم بنابراین بدون پیش بینی عمل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مسئله این است که ما افراد تحصیل کرده بسیاری داریم اما برای هیچ کدام از آنها فرصت شغلی ایجاد نکرده‌ایم مدیر موفق کسی است که بتواند مسئله اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را حل کند و به مشکلات و نیازمندی‌های افراد را در حوزه‌های مختلف رسیدگی کند.

قاليباف با اشاره به اينکه جوانان کشور داراي ظرفيت‌هاي عظيمي هستند گفت: بايد از استعداد و توان جوانان در عرصه‌هاي مختلف کشور به خوبي استفاده کنيم.

وي با اشاره به وجود فيلترينگ در کشور خاطر نشان ساخت: نبايد از فيلترينگ سليقه‌اي و تنگ نظرانه سو استفاده کرد بنابراين بايد برنامه ريزي‌هاي دقيقي در حوزه خدمات براي جوانان انجام شود.

اين کانديداي رياست جمهوري با بيان اينکه بهبود و گسترش  بخش خدمات  اولويت کار من براي جوانان مخصوصا تحصيلکردگان است اظهار داشت: دو تا دو و نيم ميليون شغل در همان سه سال اول را مي‌توانيم براي جوانان ايجاد کنيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه جنابعالي ريشه تورم را در چه مسائلي مي‌دانيد و راهکارتان در اين خصوص چيست گفت: مشکلات اقتصادي بسياري در کشور وجود دارد که نشان مي‌دهد مديريت درست ودقيقي در اين حوزه صورت نگرفته است.

قاليباف با بيان اينکه نقدينگي غير قابل قبولي در جامعه ما تزريق شده است خاطر نشان ساخت: بيش از 5 برابر نقدينگي در کشور وجود دارد به طوري که در بعضي از جاها خلق پول شده بدون اينکه کاري صورت گرفته باشد.

اين کانديداي رياست جمهوري با اشاره به اينکه از نقدينگي بايد در جهت توليد استفاده شود گفت: متاسفانه از نقدينگي در بخش‌هاي غير واقعي و غير حقيقي استفاده شده است.

وي با اشاره به اينکه بورس محل رقابتي براي بخش اقتصاد است ادامه داد: اين در حالي است که در سفته بازي فعاليت بهينه‌اي انجام نمي‌شود به گونه‌اي که بازار مکاره در آن ايجاد شده و مورد کنترل قرار نمي‌گيرد و خود اين موضوع منجر به تورم در جامعه شده است.

شهردار تهران با اشاره به اينکه بايد بخش توليد را در جامعه فعال کرد افزود: توليد نيازمند نقدينگي است.

قاليباف با اشاره به اينکه بايد اقتصاد را به کنترل درآوريم اظهار داشت: بايد نقدينگي را به سمت اقتصاد و در نهايت به سمت توليد سوق دهيم.

اين کانديداي رياست جمهوري با تاکيد بر اينکه بايد سياست‌زدگي را از اقتصاد دور کنيم گفت: واردات غير منطقي نبايد در کشور وجود داشته باشد زيرا سرمايه به کارگر بيگانه داده مي‌شود.

قاليباف با اشاره به وجود برخي سو مديريت‌ها در جامعه تصريح کرد: در هشت سال گذشته بالغ بر 600 ميليارد دلار درآمد نفتي و غير نفتي کسب کرده‌ايم که از اين ميزان 500 ميليارد دلار درآمد نفتي بود.

وي خاطر نشان كرد: در سال 85 بيست و پنج ميليون و 800 هزار شغل وجود داشت اين در حالي بود که بالغ بر 600 ميليارد دلار پول وارد کشور شد به طوري که متاسفانه با وجود ورود پول به کشور شاهد کاهش 300 هزاري شغل در کشور بوديم.

قاليباف با اشاره به اينکه بايدبه همه نابساماني‌ها پايان دهيم اضافه کرد: به ازاي هر يک ميليارد دلار بايد 100 هزار شغل در کشور ايجاد شود.

اين کانديداي رياست جمهوري با اشاره به اينکه بايد ثبات نرخ ارز در کشور صورت گيرد خاطر نشان کرد: ارز در کشور به صورت غير منطقي و نظام گسيخته در حال افزايش است اين در حالي است که متاسفانه کنترلي بر آن نمي‌شود.

قاليباف با اشاره به اينکه ارزش پول ملي کشور يک سوم شده است، گفت: اين به اين معنا است که متاسفانه ما از جيب مردم پول برداشته‌ايم يعني پولدارها پولدارتر و فقرا فقيرتر شدند.

اين کانديداي رياست جمهوري با بيان اينکه بايد تغيير بنيادي و اساسي در نوع نگرش و مديريت جامعه صورت گيرد افزود: بنده براي تغيير اساسي و بنيادي آمده‌ام تا ريل مسير حرکت را براساس شرايط روز پيش ببرم.

قليباف در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه چه تدبيري براي حل مسئله ازدواج جوانان داريد بيان کرد: امروزه مسئله ازدواج جوانان به يکي از دغدغه‌هاي اساسي جامعه تبديل شده است.

وي با اشاره به اينکه نگاه بزرگترها به جوانان نگاه غلطي است ادامه داد: متاسفانه هميشه به جوانان به شيوه آسيب شناسانه نگريسته‌ايم اين در حالي است که جوانان از ما درک متقابل مي‌خواهند.

قاليباف با اشاره به اينکه بايد شان جوانان را در جامعه حفظ کنند گفت: مديراني که از جوانان در عرصه‌هاي مختلف استفاده کرده‌اند مشاهده کردند که مزاياي جوانان بيشتر از تهديدهايشان است.

وي با اشاره به روحيه پاک و مقدس جوانان خاطر نشان كرد: جوانان خواهان فرصت‌هاي برابر هستند بنابراين بايد از ظرفيت‌هاي آنان در حوزه‌هاي مختلف استفاده کنيم.

قاليباف اظهار داشت: اگر جواني مرتکب جرمي شده است بايد همه کساني که در جرم او شريک بوده‌اند خود را مقصر بدانند زيرا جوان خودش به تنهايي مقصر نبوده بلکه مديران، پدر ومادرها و جامعه هم نيز در جرم آن شخص شريكند.

اين کانديداي رياست جمهوري با اشاره به اينکه جوانان ما فرصت هستند نه تهديد اضافه کرد: بايد به جوانان در جامعه بها داده شود.

قاليباف در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه براي تحقق مطالبات مقام معظم رهبري در حوزه زنان چه برنامه‌اي داريد تصريح کرد: مهمترين نقش در تربيت انسان اعم از دختر يا پسر بر عهده مادر است بنابراين هيچ وظيفه و رسالتي نمي‌تواند جاي مادر را در زندگي يک فرد بگيرد.

وي با اشاره به اينکه متاسفانه جامعه ما مرد سالار است ادامه داد: در جامعه اشکالاتي در اين حوزه وجود دارد که بايد اصلاح شود.

اين کانديداي رياست جمهوري يکي از مشکلات اساسي زنان را در جامعه عدم استقلال اقتصادي زنان عنوان کرد و گفت: حجم بالايي از دختران ما از آقايان مثلا در تحصيل قابليت‌هايشان بالاتر است اما متاسفانه زماني که فارغ التحصيل مي‌شوند با مشکلات عديده‌اي روبرو هستند.

قاليباف با تاکيد بر اينکه بايد از نيروي پر ظرفيت زنان به صورت هدفمند استفاده کنيم، خاطرنشان كرد: بايد از حقوق زنان به صورت سيستمي دفاع کنيم به طوري که بايد زنان در جامعه از امنيت بالايي برخوردار باشند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار