تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۴۲۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها
کار اخذ آرای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 8 صبح امروز، جمعه 24 خرداد، در حدود 60هزار شعبه و 130 صندوق اخذ رای در سراسر کشور و 290 شعبه برای هموطنان ایرانی خارج از ایران آغاز شد.

 طبق قانون، رای‌گیری به مدت 10 ساعت انجام می‌شود و در صورتی که فرمانداران درخواست تمدید کنند، با صلاحدید وزیر کشور این ساعت می‌تواند تمدید شود. اما به هر حال باید از ساعت 12 نیمه شب جمعه، شعب و صندوق‌های اخذ رای بسته شوند و از همان زمان شمارش آغاز شود.
افرادی که برای رای دادن به شعب مراجعه می‌کنند، حتما باید شناسنامه‌ی خود را همراه داشته باشند. اگر شناسنامه عکس‌دار نبود هم مشکلی نیست. با این وجود توصیه شده است که رای دهندگان کارت ملی خود را نیز همراه داشته باشند و از همان ساعات اولیه برای رای دادن مراجعه کنند در ضمن افرادی که توانایی نوشتن ندارند برای ثبت رأی‌شان حتما با افرادی که مطمئن هستند به شعبه‌ها مراجعه کنند.
بر اساس گفته وزیر کشور برای این انتخابات در سراسر کشور، 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر تعداد واجدین شرایط رای دادن هستند ضمن این‌که رای اولی ها نیز یک میلیون 631 هزار و 206 نفر رای اولی هستند که از این تعداد 831 هزار 644 نفر مرد و 799 هزار 562 نفر زن هستند.
متولدین تاریخ 74/3/24 به قبل می توانند امروز پای صندوق های رای بیایند و در این انتخابات مشارکت داشته باشند.
گفتنی است در استان خوزستان قريب به سه هزار و 700 شعبه اخذ راي مشخص شده و بيش از 7 هزار صندوق رأي نيز در 27 شهرستان استان در نظر گرفته شده‌است. نزديك به 70 هزار نيروي انساني براي بخش‌هاي اجرايي، نظارت و بازرسي و امنيتي آمادگي لازم را كسب كرده‌اند. همچنین از طریق بالگردها صندوق‌هاي اخذ راي به دورترين مناطق صعب‌العبور ارسال می شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار