تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۲۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله موسوی‌جزایری پس راي دادن: از هيچ كانديدايي حمايت نكرده‌ام
نماينده ولي فقيه در خوزستان گفت: هیچ کاندیدایی را تعیین و حمایت نکرده‌ام و آنچه که با این مضمون در رسانه‌ها و اقوال مختلف از زبان بنده مطرح شده، غیرواقعی است.
 
 آیت‌الله سيد محمدعلي موسوی‌جزایری پس از انداختن راي خود به صندوق‌هاي انتخابات رياست جمهوري و شورا در سخنانی با اشاره به اهمیت ویژه و بازدهی مفید و غیرقابل انکار حضور مردم در انتخابات، اظهار كرد: امروز با دو جشن مواجه هستیم که شامل ولادت با سعادت امام زین‌العابدین (ع) و حضور حماسی مردم در انتخابات و رأی دادن آنها به کاندیداهای مورد نظر است که در حقیقت این روند، با اختیار تامی که خودِ ملت رشید ایران دارند، ساختن سرنوشت کشورمان به دست خودمان بدون دخالت اجانب است.
 
وي با تأکید بر اینکه از هیچ کاندیدایی حمایت خاصی نكرده‌ام، افزود: از زبان من در رابطه با تعیین و حمایت از نامزدها چیزهای غیرواقعی زیادی گفته شد؛ ولی آنچه که گفتم با توجه به شناختي كه از آنان داشتم تنها سخنانی مبنی بر احترام بود؛ اعم از اینکه اشخاص صالحی هستند و مدیریت و خدمتگزاری آنها برایمان ثابت شده است، ولی به معنای حمایت ویژه از کاندیداي خاصی نبود که متأسفانه اینگونه وانمود شد و در اقوال مختلف و متناقض از زبان من مطرح شد.
 
آيت الله موسوي‌جزايري با بیان اینکه "بنده استخاره گرفتم تا کاندیدای مورد نظر خود را تنها برای شخص خودم تعیین کنم" ادامه داد: اینجانب پس از تحقیقات بسیار، بررسی، استماع مصاحبه‌ها و برنامه‌های نامزدها و نیز شناختی که از کاندیداها داشتم در نهایت به قید استخاره از بین دو نفر یکی را انتخاب نموده و به او رأی دادم.
 
امام جمعه اهواز خاطرنشان كرد: در این امر بسیار مهم حتماً باید ابتدا تحقیق شود و انسان با آگاهیِ کامل، مطمئن شود و سپس رأی دهد. حال اگر بین خوبی یکی دو نفر متحیر شد، اشکالی ندارد استخاره بگیرد؛ وضعیت بنده اینگونه بود که به استخاره پناه بردم.
 
وي وجود و امکان تعیین سرنوشت کشور به دست خودِ مردم را "نعمت خدا" دانست و گفت: این نعمت بسیار بزرگی است که خدا کرامت کرده و باید حق نعمت را ادا کنیم. اين كه امروز ما كشور را به دست خودمان مي‌سازيم نعمت بزرگي است، چرا که عزت اسلام و همچنین عزت، شرف و استقلال ملت شریف ایران مبتنی بر حضور آنان در انتخابات و رأی دادن است و هرچه میزان آرا بیشتر شود، عزت ملت ایران نیز بیشتر می‌شود و نظام اسلامی ما مستحکم‌تر می‌شود؛ لذا بنده این کار را واجب می‌دانم. من نمی‌گویم که مردم از من تقلید كنند، بنده این امر را بر خودم واجب می‌دانم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار