تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۲۵۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلهایی که ایران را به جام‌جهانی برد+فیلم
امروز، سرنوشت ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل مشخص می شود. آن هم در بازی مقابل کره جنوبی و در زمین حریف.با این بهانه، سری زده ایم به خاطرات خوشی که از صعود به جام جهانی داریم.
ایران در انتظار چهارمین گلزن صعود به جام جهانی. بازی ایران و کره جنوبی، چهارمین شانس راهیابی ایران به جام جهانی است. 8 سال پس از ان که ایران با شکست بحرین در ورزشگاه آزادی، به جام جهانی 2006 آلمان صعودکرد، حالا ملی پوشان ایران امیدوارند چهارمین صعود خود را به جام جهانی جشن بگیرند.

اولین گل صعود ایران به جام جهانی را «غفور جهانی » زد. 4 آذر سال 1356 و در حضور 95هزار تماشاگر ایرانی، تیم ملی مقابل تیم استرالیا قرار گرفت و توانست با تک گل غفور جهانی در دقیقه 44 بازی را ببرد و یک هفته مانده به پایان رقابت های گروهی، صعود خود به جام جهانی 1978 آرژانتین را قطعی کند.

20 سال بعد، خداداد عزیزی در یک بازی رویایی و تکرارنشدنی، ایران را برای دومین بار به جام جهانی فرستاد. ایران در این بازی که 8 آذر 76 در استرالیا برگزار شد، با تساوی 2بر2 مقابل میزبانش متوقف شد. اما به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف توانست جواز صعود به جام جهانی 19998 فرانسه را بگیرد.

«محمد نصرتی» هم زننده سومین گل صعود ایران به جام جهانی بود. او در دیدار تیم ملی ایران مقابل بحرین در18 خرداد 1384، تنها گل بازی را به ثمر رساند تا ایران با پیروزی مقابل بحرین، کم دردسرترین صعود خود به جام جهانی را جشن بگیرد و در سال 2006 در جام جهانی آلمان حاضر باشد.

حالا 8 سال پس از گل نصرتی، ایران دوباره شانس حضور در جام جهانی را دارد.

به نظر شما چهارمین گل صعود تیم ملی به جام جهانی را چه کسی خواهد زد؟


برچسب ها: گل ، ایران ، جام‌جهانی ، فیلم ، صعود
:
:
:
آخرین اخبار