تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۲۷۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نظر غرضی درباره روحانی
کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به تشکیل دولت یازدهم درباره همکاری خود با دولت گفت: اولویت کشور همراهی با رئیس‌جمهور منتخب است.

  سیدمحمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه دیدار با حامیان و همفکرانش در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر "آیا از سوی رئیس‌جمهور منتخب برای همکاری با دولت یازدهم دعوت به همکاری شده‌اید یا خیر؟" اظهار داشت: من وظیفه و تعهدی که داشتم، این بود که بعد از انتخابات به رئیس‌جمهور منتخب تبریک بگویم و وظیفه‌ام را با ارسال یادداشتی انجام دادم.

وی افزود: معتقدم رئیس‌جمهور منتخب جامعه باید خودش در خصوص تشکیل کابینه و مسائل جاری دولت تصمیم بگیرد و نباید برای او تعیین تکلیف یا دردسر ایجاد کرده به‌گونه‌ای رفتار کنیم که او مأخوذ به حیا شود.

غرضی ادامه داد: نباید رئیس‌جمهور منتخب از سوی اشخاص، گروه‌ها و دیگران تحت فشار قرار گیرد. بنده نه انتظار دارم که رئیس‌جمهور منتخب برای همکاری از من دعوت کند و نه توصیه می‌کنم که چنین اتفاقی بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: بنده در عقاید خودم استوارم و آن زمانی که از من دعوت شد که برای کشور مسئولیتی بپذیریم، قبول کردم و آن مسئولیت‌ها را در حد توان انجام دادم.

وی تأکید کرد: این حرف را نمی‌زنم که حتماً از من دعوت شود تا در انجام امور با دولت یازدهم همکاری کنم.

غرضی با بیان "با خودم عهد کردم اگر رئیس‌جمهور منتخب از من دعوت به کار کرد، با پایبندی به عقاید خودم با دولت همکاری کنم"، یادآور شد: اگر از من دعوت به همکاری شود، به رئیس‌جمهور منتخب کمک خواهم کرد؛ بنده 2 شعار توسعه جمهوریت و اسلامیت دادم و اگر دولت متعهد به این 2 اصل شود، ما نیز می‌توانیم کفش‌ جفت‌کن مردم در دولت شویم اما اگر متعهد به این مسئله نشود، بنده همچنان به عقاید خود استوارم و این شعارها را به‌قیمت تمام اعتقادات خود می‌دانم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اولویت کشور را در حال حاضر چه‌چیز می‌داند، خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت کشور در حال حاضر این است که همه احزاب و گروه‌ها با آقای روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب همراهی کنند.

غرضی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه مهمترین اولویت دولت یازدهم را چه می‌داند، گفت: تشخیص اولویت دولت به‌عهده خود رئیس‌جمهور منتخب است و وی خود باید بر اساس برنامه و ایده‌هایی که در ذهن دارد اولویت دولت و کشور را مشخص کند.

وی با بیان اینکه احساس می‌کند ستاد روحانی زیربار فشارهای مختلفی است، افزود: همه باید با دولت همکاری کنند و این‌گونه نشود که برخی که طلب سوخته‌ از یکدیگر دارند، از رئیس‌جمهور منتخب بخواهند طلب سوخته آنها را تصفیه کند؛ معتقدم اکنون زمان گفتن چنین درخواست‌هایی نیست و اگر مطرح شود خلاف شرع است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: حداقل کاری که از دست ما برمی‌آید، این است که 4سال با دولت منتخب همکاری و همراهی کنیم تا مشکلی از مشکلات کشور برطرف شود.

مرجع / تسنیم
برچسب ها: غرضی ، روحانی
:
:
:
آخرین اخبار