تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۲۸۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات سناریوی انتقال قدرت در قطر
یک روزنامه سوری در گزارشی اعلام کرد: تصمیم انتقال قدرت به شیخ "تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی" پسر امیر قطر قطعی شده و تا پایان ماه رمضان اجرایی می شود.
روزنامه سوری الوطن امروز در گزارشی اعلام کرد: در نهایت پس از شکستها و ناکامیهای متعدد امیر شیخ نشین قطر در منطقه، تصمیم انتقال قدرت به شیخ تمیم (پسر ارشد وی) نهایی شده است.

بنابراین گزارش، در نخستین گام شیخ تمیم تا یک هفته دیگر به عنوان نخست وزیر جایگزین "حمد بن جاسم" نخست وزیر فعلی خواهد شد. این مسئله در واقع مقدمه ای بر قرار گرفتن شیخ تمیم در راس قدرت خواهد بود که پس از عید فطر اواسط جولای رخ خواهد داد.

از طرفی گفته می شود، نخست وزیر قطر پس از کنار گذاشته شدن از قدرت، لندن را به عنوان مقر اقامت خود انتخاب خواهد کرد و امیر قطر نیز به علت وخامت شرایط جسمانی اش به بیمارستانی در آمریکا منتقل خواهد شد.

براین اساس، پس از این تحولات "موزه بنت ناصر المسند" همسر امیر قطر به طور نهایی بر قدرت در این کشور کوچک شیخ نشین سیطره پیدا می کند.

خاطرنشان می شود برخی منابع عدم حضور امیرقطر در نشست ضد سوری دوحه که روز گذشته برگزار شده را نشانه ای قطعی از آغاز روند انتقال قدرت در این کشور دانستند. عدم حضور وی در حالی رخ داد که در این نشست پسر وی حضوری فعال داشت و با اکثر مقامات غربی از جمله "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا ملاقاتهای خصوصی داشت.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: سناریو ، قدرت ، قطر
:
:
:
آخرین اخبار