تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۲۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه آیت الله مکارم شیرازی به روحانی
خبرگزاری تسنیم: آیت الله مکارم شیرازی گفت: رئیس جمهور منتخب در جهت مبارزه با دشمنان امام زمان بکوشد.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی که پس از نماز ظهر نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و خطاب به عاشقان و علاقمندان حضرت حجت(عج) اظهار کرد: امام زمان مانند خورشید پشت ابر در دوران غیبت به شیعیان رسیدگی می کند و مشکلات ایشا ن را حل می کند.

استاد عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به حضور میلیونی زائران در مسجد جمکران گفت: زایرانی که به این مسجد مقدس سفر می کنند باید دقت کنند که از این سفر بهره های معنوی هم ببرند و این سفر روحانی را با معرفت به حضرت و آمرزش گناهان و قبولی حاجات به پایان برند.
 مکارم شیرازی سپس به بیان روایاتی در خصوص وجود حضرت حجت(عج) پرداخت و گفت: در روایات اسلامی امام زمان به خورشید پشت ابر تشبیه شده اند و در واقع ایشان به نور خورشید تشبیه شده اند که به الطاف ایشان شامل همه مردم می شود و مردم را هدایت می کنند.

ایشان افزودند: در دوران غیبت استفاده مردم از امام زمان ادامه دارد اما به مانند خورشید پشت ابر که حضرت امام صادق(ع) فرموده اند، مردم از برکات امام برخوردار هستند اما ایشان را نمی بینند.

استاد عالی حوزه علمیه قم در ادامه افزود: امام غایب دو برکت مهم برای شیعیان دارد که نخستین آن ولایت تکوینی و نفوذ معنوی ایشان است. دل های شیعیان که مستعد پذیرش ولایت هستند، از وجود ایشان بهره مند می شوند و امام زمان(عج) عنایات خاص خودش را از پس پرده به ایشان عنایت می کند که نمونه آن را علما و دانشمندان و بزرگان عالم اسلام بارها گفته اند و خبر از عنایات حضتر در خصوص مشکلات شیعیان داده اند.
مکارم شیرازی با اشاره به فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی تصریح کرد: آیت الله شیرازی تحریم تنباکو را در حقیقت برای حفظ عزت ایران و خاک و تمامیت ارضی کشور امام زمان(عج) در هم شکست و این امر تنها به واسطه هدایت تکوینی و ارتباط معنوی با امام زمان محقق شد که آنچنان غوقایی به پا کرد.

استاد عالی حوزه علمیه با اشاره به برکت دوم امام غایب برای شیعیان، افزود: دومین فایده امام غایب برای جامعه، همواره منتظر بودن منتظران آن حضرت است. در حالت انتظار، ما خودمان را آماده می کنیم و این آمادگی در بعد دروین و با تذهیب نفس همرا ه است و منتظر حقیقی همواره خود را براساس روایات، در زیر لوای حضرت حجت آماده حرکت می بیند.

مرجع تقلید شیعیان سپس همگان را به قرائت زیارت آل یاسین فراخواند و گفت: منتظران باید خود را از وجوه گوناگون علمی و اخلاقی و روحی آماده کنند و یکی از زیاراتی که جنبه های مختلف را در نظر گرفته است، زیارت آل یاسین است.

وی افزود: در زیارت آل یاسین، شیعیان به ده نور الهی متوسل می شوند که این نورها شامل یقین، ایمان، نیت، نور علم، حق و راستی، عمل و ... می شوند. شیعیان باید برای ایجاد رابطه معنوی با آن حضرت، این دعا را بخوانند و مسیری به سمت آن امام در قلبشان باز کنند.

مکارم شیرازی در انتهای سخنان خویش به مسائل روز پرداخت و گفت: امروز تکفیری ها و دشمنان امام زمان در جهان فعال هستند و در این مملکت هم از گوشه و کنار خبر فعالیت های دشمنان اهل بیت(ع) می رسد.وی افزود: مقابله با این دشمنان در درجه اول به عهده حوزه های علمیه است و سپس آمادگی در زمینه های مختلف باید ایجاد شود. و خوب است رییس جمهور منتخب به این نکته دقت کند که هر چه در تقویت حوزه های علمیه کوشیده شود، تکفیرها و وهابی ها ناکام می شوند و دل امام زمان(عج) شاد می شوند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: مکارم ، شیرازی ، روحانی
:
:
:
آخرین اخبار