تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۲۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رسوایی دوباره برای پلیس ترکیه+فیلم
نیروهای پلیس ترکیه سه جوان را که طی درگیری‌های آنتالیا به یک پارکینگ پناهنده شده بودند به شدت مورد ضرب و جرح قرار داده و سپس بازداشت کردند.
در حالیکه مجامع حقوق بشری بین‌المللی و همچنین احزاب سیاسی مخالف در ترکیه بارها نسبت به خشونت بیش از اندازه پلیس ترکیه در قبال معترضین ضددولتی در این کشور اعتراض کرده و خواهان توقف فوری سرکوب خشونت‌آمیز و محاکمه افراد دخیل هستند، نیروهای پلیس این کشور بار دیگر رسوایی آفریدند.

تعدادی از افراد پلیس پس از ورود به یک پارکینگ متوجه حضور سه جوان معترض می‌شوند که برای در امان ماندن از گاز اشک‌آور به پارکینگی در شهر آنتالیا پناهنده شده‌اند. نیروهای پلیس به سمت این افراد حمله کرده و بدون هیچ دلیلی شروع به ضرب و جرح این افراد می‌کنند.
این در حالی است که نخست‌وزیر ترکیه، امروز (دوشنبه) در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشکده پلیس در آنکارا اعلام کرد: "پلیس ترکیه در جریان مداخلات پارک گزی داستانی قهرمانانه نوشت."



وی گفت: "تنها پلیس ما است که می‌تواند کار خود را 48 ساعت به صورت بی وقفه ادامه دهد."
اردوغان ضمن رد انتقادات وارد آمده درباره استفاده بیش از حد پلیس از خشونت گفت: "پلیس ترکیه از همان ابتدای کار در مقابل معترضین صبر و مدارا پیشه کرده است."

این در حالی است که در جریان اعتراضاتی که از 31 می آغاز شده 3 معترض و یک نیروی پلیس کشته شده و قریب به 5 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: رسوایی ، پلیس ، ترکیه
:
:
:
آخرین اخبار