تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۲۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بحران استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد:
تگرگ مهمترین عامل خسارت های طبیعی امسال در آذربایجان غربی
مدیر کل بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: سرمازدگی و تگرگ، بیشترین آمار حوادث خسارت زای استان در سال جاری را به خود اختصاص داده است.
حبوب زارع با بیان اینکه خسارات وارده به استان هر یک یا دو ماه برآورد شده و به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود، اظهار کرد: برخلاف سال گذشته که به ترتیب خشکسالی، سیل و سپس تگرگ بیشترین آمار خسارت را در استان به خود اختصاص داده بود، امسال سرمازدگی و تگرگ در صدر حوادث خسارت زا استان قرار داده شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته خشکسالیی بیش از 194 میلیارد تومان خسارت به اراضی آذربایجان غربی خسارت وارد کرده بود، افزود: میزان خسارت سیل و تگرگ در سال گذشته، 173 میلیارد تومان برآورد شده است.
زارع از افزایش سرمازدگی محصولات کشاورزی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
مدیر کل بحران استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اعتبارات دریافتی بیشتر در قسمت پیشگیری از وقوع دوباره خسارات به کار می‌رود، تصریح کرد: علاوه بر صرف قسمتی از اعتبارات در بخش پیشگیری، خرید و تجهیز ماشین آلات به منظور آمادگی کافی با حوادث از دیگر بخش‌هایی است که بیشترین اعتبارات دریافتی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در صورت پرداخت میزان خسارات وارده به کشاورزان از سازمان مدیریت بحران کشور،‌ هیچ هزینه ای به کشاورزان پرداخت نمی‌شود، بلکه این اعتبارات در بخش علت یابی و پیشگیری هزینه شده تا در سال‌های آینده شاهد خسارات دیگری در این بخش نباشیم.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود اعتبارات فراوان در بخش حوادث غیرمترقبه، ما هم اکنون شاهد خساراتی در حوزه های مختلف در استان هستیم، گفت: با نگاهی به خسارات وارده به آذربایجان غربی در چهار سال می بینید که آمادگی استان از طریق تأمین اعتبار در مقابله با حوادث چندین برابر ارتقا یافته است.
وی ادامه داد: تأمین اعتبارات که در هر سال برای استان در نظر گرفته می‌شود به گونه‌ای به کارگیری شده که بتوان هر ساله با استفاده از آن در حوزه پیشگیری از حجم خسارات وارده در مقایسه با سال‌های گذشته بکاهیم.
زارع با اعلام اینکه رسیدگی به مناطقی که در گذشته مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته، تعریف عدالت از دیدگاه ماست، خاطرنشان کرد: شهرستان چالدران با توجه به آمار بالای خسارات بلایای طبیعی و عدم رسیدگی کافی و لازم، در اولویت فعالیت کاری مدیریت بحران قرار دارد به طوری که سعی در ایجاد سالن‌های چندمنظوره در این شهرستان در سال جاری داریم.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
رشید
|
United States of America
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
0
0
سلام بااینکه خوداستانداری درجریان خسارت وارده ازطریق سیل وتگرگ به مزارع دیم وابی استان بودندولی متاسفانه بخشی ازاین مزارع که براثرتگرگ کاملا" ازبین رفته بودندوتحت پوشش بیمه کشاورزی قرارداشتندحتی یک ریال بابت خسارت ازطرف صندوق پرداخت نگردید.
:
:
:
آخرین اخبار