تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۳۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام دانشجويان چمران به مناطق محروم
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيدچمران اهواز از برگزاري اردوهاي جهادي ويژه دانشجويان دختر و پسر از يكم شهريورماه به مناطق محروم استان به‌مدت يك تا 2 هفته خبرداد و گفت: در اين اردوها برنامه‌هاي عمراني، فرهنگي و آموزشي براي مردم اين مناطق برنامه‌ريزي شده‌‌است.

احمد مداحي اظهارداشت: ثبت‌‌نام اردوهاي جهادي امسال در سه بازه زماني اسفند 91، ارديبهشت و خردادماه امسال انجام و دانشجويان پسر و دختر به‌ترتيب در قالب 2 و سه گروه جهادي و در مجموع 70 دانشجو در قالب پنج گروه به مناطق محروم استان اعزام مي‌شوند؛ البته هنوز مكان برگزاري اردوها مشخص نشده‌است.

وي ادامه‌داد: از امروز (5 تيرماه) تا 10 تيرماه، يك اردوي تشكيلاتي‌آموزشي ويژه اين گروه‌ها با همكاري سازمان بسيج دانشجويي به مناطق شمال استان برگزار مي‌شود؛ در اين اردو نحوه اداره گروه جهادي، چگونگي تعامل گروه‌ها با مردم منطقه، اجراي برنامه‌هاي فرهنگي پيش‌بيني‌شده براي آن منطقه، نحوه استفاده از ابزارآلات موردنياز در انجام كارهاي عمراني در مناطق و نحوه تعامل با مديران آن منطقه به دانشجويان آموزش داده مي‌شود.
 
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيدچمران اهواز با بيان اين‌كه اردوهاي جهادي در طول سال در سه بازه زماني اوايل شهريورماه، اواسط بهمن‌ماه( بين 2 نيم‌سال) و اواخر اسفندماه تا اواسط فروردين‌ماه برگزار مي شوند، درباره اهداف برگزاري اردو‌هاي جهادي گفت: براي اين‌كه يك جامعه يا يك فرد ساخته شود، تنها بايد خلوص نيت وجود داشته باشد و اردوهاي جهادي جايگاهي است كه افراد مي‌توانند خود را در آن پيدا كنند.

 مداحي  افزود: در واقع مشاهده اين مناطق محروم از نزديك، در نوع بينش و رويكرد آينده دانشجويان نسبت به مسائل جامعه، بسيار مؤثر است زيرا دانشجو آينده‌ساز جامعه است و با آشناشدن با روحيات و نوع زندگي مردم مناطق محروم، هنگامي كه در آينده در هر سمت و جايگاهي قرار بگيرد، مي‌تواند در انجام وظايف خود مثمرثمرتر باشد و تلاش بيش‌تري در جهت رفع محروميت‌ها كند.
مداحي محروميت‌زدايي از مناطق كم‌برخوردار را از ديگر اهداف برگزاري اين اردوهاي جهادي عنوان و تصريح كرد: اعتبار لازم براي برگزاري اردوهاي جهادي از سوي بسيج سازندگي استان و كشور تأمين شده‌است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار