تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۳۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرط نتانیاهو برای صلح با فلسطینی‌ها

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که رژیمش خواهان صلح است اما به شرط تضمین امنیت اسرائیل.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز پنج‌شنبه مدعی شد که این رژیم صلح با فلسطینیان را دنبال می‌کند اما باز هم اصرار خود در خصوص ترتیبات امنیتی راضی‌کننده برای اسرائیل را تکرار کرد.

وی که در صد و نهمین سالمرگ «تئودور هرتزل»، بنیان‌گذار جریان صهیونیسم سخن می‌گفت، ابراز داشت: «صلح مطلوب است اما بستگی به قدرت دفاع ما از خود دارد.» 

وی در شرایطی این سخنان را گفته است که تا ساعاتی دیگر باید با جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده در فلسطین اشغالی دیدار و گفتگو کند. جان کری برای پنجمین بار ظرف تنها 3 ماه گذشته، امروز بعدازظهر به سرزمین‌های اشغالی فلسطین وارد خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین انتقادات وارد بر این رژیم در عرصه بین‌المللی را اغراق‌آمیز و بی‌پایه خواند و اذعان کرد که حتی در صورت راه افتادن پروسه صلح با فلسطینیان، گوش‌هایی برای شنیدن این‌گونه انتقادات وجود خواهند داشت.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد: «ما صلح می‌خواهیم چون می‌خواهیم در آرامش زندگی کنیم. ما کشوری دو ملیتی نمی‌خواهیم. اما نباید خود را فریب دهیم، حتی اگر با فلسطینی‌ها به صلح دست پیدا کنیم، باز هم اتهامات علیه کشور یهودیان پایان نخواهد یافت.»

گفتنی است نتانیاهو علاقه زیادی دارد که از سرزمین فلسطینیان که با اعلامیه بالفور و توسط بریتانیا به صهیونیست‌ها هدیه شد، تحت عنوان کشور یهودیان یاد کند.

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، دیگر سخنران مشهور مراسم سالمرگ بنیان‌گذار صهیونیسم بود و ابراز داشت: «شانس تجدید روند صلح وجود دارد و ما نباید اجازه از دست رفتن این شانس را بدهیم. ما از دیدار کری از اسرائیل استقبال می‌کنیم. دیدار وی از اسرائیل تلاشی برای تجدید پروسه صلح است و ما همه تلاش خود را برای موفقیت آن خواهیم کرد.»

پرز که مستمرا از نیاز به صلح سخن می‌گفت، افزود: «کشور دوملیتی با دیدگاه‌های هرتزل در تناقض است. چنین وضعیتی به مشخصه یهودی و دموکراتیک دولت اسرائیل آسیب وارد خواهد کرد.»

این صهیونیست کهنه‌کار همچنین ادعا کرد: «خشونت در دیدگاه‌های هرتزل جایی نداشت.»

جان کری در حالی وارد سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌شود که روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با امیر کویت، شیخ صباح الاحمد الصباح که در این کشور عربی حاشیه خلیج فارس برگزار شد، از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها خواسته بود تا برای تجدید گفتگوهای سازش تلاش کنند.

مذاکرات سازش پس از آن متوقف شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علی‌رغم خواسته رئیس‌جمهور آمریکا، دستور از سرگیری شهرک‌سازی در کرانه باختری رود اردن را صادر کرد. این اقدام باعث شد تا تشکیلات خودگردان فلسطین میز مذاکره را ترک کند.

کری در حالی از آغاز مجدد گفتگوهای سازش سخن می‌گوید که روند شهرک‌سازی همچنان در این منطقه ادامه دارد.

مرجع / فـارس
برچسب ها: شرط ، نتانیاهو
:
:
:
آخرین اخبار