تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۳۱۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
براي دهمین‌بار/
آسفالت بلوار پاسداران در اهواز باردیگر نشست كرد
پس از نشست‌های مکرر آسفالت در در منطقه دروازه شهرستان اهواز، این‌بار نشست‌ها به عقب تر رفته و روبروی ترمینال اهواز – شوشتر در ابعاد بزرگی آسفالت برای دهمین باز پیاپی نشست کرد.

  پيش از اين آسفالت اطراف ايستگاه متروي اهواز در ميدان‌های فرودگاه و چهار شیر (شهید بندر) در ماه‌هاي گذشته چند بار نشست كرده و ترافيك آن محل را چند ساعت مختل كرد.

براي نخستين‌بار مهرماه پارسال دو نقطه از آسفالت دچار ريزش و نشست شد. این بار و پس از آخرین نشست‌های آسفالت در منطقه دروازه، هم اکنون آسفالت روبروی ترمینال شوشتر نیز در ابعاد بزرگتری نشست کرده است.

پیش از این چنین به نظر می‌رسید که با پیشرفت ایستگاه‌های مترو، نشست‌ها نیز در همان محل اتفاق می‌افتد. اما نشست روبروی ترمینال شوشتر این فرضیه را خنثی کرد.

حال احتمال نشست‌های بیشتر در مسیرهایی که در گذشته نشست کرده بودند همچون میدان های چهار شیر و سه راه فرودگاه نیز وجود خواهد داشت.

همزمان با از سرگيري كار در كارگاه‌هاي متروی اهواز، نشستهای آسفالت از شمال اتوبان پاسداران رفته‌رفته به طرف جنوب این اتوبان کشیده شد و این بار بخشی از آسفالت در منطقه زیتون کارگری، روبروی ترمینال اهواز – شوشتر نشست کرد.

كارشناسان اين نشست‌ها را مرتبط با جنس زمين اهواز و عمليات حفاري در اين بافت‌ها مي‌دانند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ضمن حضور در محل این حادثه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انجام عملیات عمرانی در زیر زمین برای حفر تونل برای قطار شهری، باعث می‌شود که در نقاطی با توجه به اینکه تراز سطح بالایی زمین در شهر اهواز از جنس سلیتی و ماسه ای است همچنین آب‌های تحت الارضی نیز تراز بالایی دارند، ریزش صورت گیرد.

علیرضا عالیپور افزود: به همین دلیل به محض انجام هرگونه عملیات، بافت بالایی زمین دچار آسیبی جدی می‌شود که این آسیب اجتناب‌ناپذیر است.

عالیپور با بیان اینکه پیش از این نیز هشدارهایی به پیمانکار قطار شهری داده شد، افزود: قبلا مکاتباتی با پیمانکار قطار شهری انجام دادیم و از آنها خواستیم که تبعات این نشست‌ها را در نظر داشته باشند.

وی همچنین گفت: از پیمانکار خواسته شد تا پیش بینی موارد ایمنی کارکنان را از قبل انجام دهد و هرگونه ایجاد مشکل مسئولیتش با این پیمانکار است.

به گزارش مهر، امروز شهروندان اهوازی برای دهمین‌بار شاهد نشست آسفالت در بلوار پاسداران اهواز بودند. البته فرو رفتگی روبروی ترمینال اهواز - شوشتر پیش از این نیز در هفته‌های گذشته اتفاق افتاده بود و کارشناسان مربوطه باید پیش‌بینی چنین اتفاقی را می کردند و به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌‌شد که متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: آسفالت ، اهواز ، نشست
:
:
:
آخرین اخبار